מערכת סולארית – השקעה כלכלית חכמה ומשתלמת

ובכן, עוד לפני שנדבר ונשבח את נפלאותיה האקולוגיות והכלכליות של המערכת הסולארית, נספר אודות חשבון החשמל הגדול ואפילו המנופח אשר נדרשים וימשיכו להידרש לשלם כל אותם אנשים אשר לא יתקינו על שטח הגג שלהם, בין אם הוא פרטי ובין אם הוא מסחרי, מערכת סולארית ייעודית. כידוע, חשבון החשמל החודשי מהווה את נתח ההוצאה הכספית הגדול ביותר בעבור כל משק בית, משרד, עסק, מפעל ועוד. במונחים כספיים ספציפיים, הרי ומדובר בחשבונות חשמל אשר נעים מכמה מאות נכבדים ביותר של שקלים בחודש ועד אלפים, אם לא עשרות אלפי שקלים. לעומת זאת, באמצעות התקנה של מערכת סולארית, מערכת ייעודית אשר ביכולתה לייצר חשמל באופן טבעי ובחינם, כל משק בית ובעל עסק יוכל לחסוך לעצמו את חשבון החשמל הגדול והמנופח שלו – לא בכדי אומרים, כי מערכת סולארית הינה השקעה כלכלית חכמה ומשתלמת.

 

על המחירים של המערכת הסולארית הפרטית והמסחרית

הקטגוריה של מערכת סולארית מכילה בתוכה שני סוגים של מערכות סולאריות. הראשונה הינה פרטית וביתית ואילו השנייה הינה יצרנית ומסחרית. באופן מובן ביותר, שתי המערכות המדוברות נבדלות באופן מהותי ביותר אחת מן השנייה מבחינת המחירים שלהן. מבחינת המערכת הסולארית הפרטית והביתית, להלן תפריט העלויות הכולל והרב – שנתי שלה: עלות מערכת והתקנה שלה 150,000 ₪; תיקון בלאי 15,000 ₪; ניקיון וביטוח המערכת 3000 ₪. לעומת זאת, מבחינת הכנסות, מערכת סולארית מכניסה בממוצע סכום של 30,000 ₪ בשנה. בחישוב פשוט, מחזור החיים של המערכת הסולארית הפרטית 'מכניס' סכום של 600,000 ₪. בניכוי ההוצאות האמורות, בידי בעלי המערכת נותרים קרוב ל – 400,000 ₪. מבחינת מערכת סולארית מסחרית, עלות המערכת, ההתקנה וכל שאר ההוצאות השנתיות שלה הינו קרוב לחצי מיליון ₪. לעומת זאת, ההכנסה שלה מוערכת בממוצע כפי 3, מה שמותיר בפני בעלי המערכת סכום של פחות או יותר מיליון ₪.

 

המערכת הסולארית 'משחררת' מן התלות בחשמל ה'רגיל' והמזהם

עצם העובדה, כי באמצעות מערכת סולארית, ביתית או מסחרית, יהיה ניתן להשתחרר מן ה'תלות' המוחלטת והאבסולוטית בחשמל ה'רגיל', המזהם והיקר לאין שיעור, הינה בשורה חיובית במיוחד, בעיקר בעבור אנשים אשר גרים במדינות שטופות שמש כמו ישראל. במילים אחרות, מערכת סולארית לא רק משחררת מחשבון חשמל מנופח, אלא גם מייצרת חשמל טבעי, נקי, איכותי ובעיקר בחינם. יתרה מכך, המערכת הסולארית שומרת ואוצרת את החשמל המופק שעוד לא נוצל וזאת באופן שהוא נאגר בתאי המערכת. בנוסף, בעלי המערכת יכול למכור את החשמל הנותר לחברת החשמל ואף לקבל תשלום בגין חשמל זה.

 

לסיכום, מערכת סולארית הינה אכן השקעה כלכלית חכמה ומשתלמת

נסכם את כל האמור לעיל, עם העובדה, כי רכישת מערכת סולארית, הן פרטית והן מסחרית, הינה אכן השקעה כלכלית חכמה ומשתלמת, בטח כאשר היא מאפשרת ייצור עצמאי של מקור אנרגיה זול וזמין במחיר כמעט אפסי (לבטח לעומת חשבונות חשמל מצטברים ולאורך תקופת חיים שלמה). בנוסף, מדובר בהשקעה אקולוגית איכותית ומתבקשת ביותר מאין כמוה בעידן זה.

כתיבת תגובה