מערכת שינוע פנאומטית לפנוי אשפה אורגנית

מערכת שינוע פנאומטית לפנוי אשפה אורגנית

עבודה שוטפת במטבחים ציבוריים (כמו גם במטבח הפרטי שלנו) מייצרת כמויות רבות של אשפה אורגנית, שאיש לא נהג לתת עליה את הדעת עד לשנים האחרונות. מטבחים בבתי חולים, מסעדות וכדומה נהגו לרכז את כל האשפה בכמה עמדות (בדרך כלל בסמוך לעמדות העבודה ו/או מתן השירות), כאשר בסוף יום העבודה על צוות העובדים היה לסלק את האשפה הזו החוצה, באופן ידני, ולרכז אותה בפחי אשפה ציבוריים וגדולים יחד עם יתר האשפה שייצרו המפעלים או החברות שמסביב. למותר לציין כי אותה אשפה אורגנית לא נצברה בפרק זמן קצר כי אם באופן הדרגתי ומתמשך- במשך כל שעות הפעילות במטבח, מה שגרם להצטברות של ריחות רעים, זבובים, תיקנים, מוקדי "גן עדן" לחיידקים ופגיעה כללית ברמת ההיגיינה של המטבח . סילוק האשפה הזו אל מחוץ לתחומי המטבח חייבה שינוע ידני כמובן.

פנוי אשפה אורגנית – אפשר גם אחרת:

כיום, המודעות לשמירה על הסביבה, למחזור ולניצול נכון של המשאבים העומדים לרשתותינו אין דבר יותר נכון ויעיל מאשר מערכות פנאומטיות, ובכלל זה גם לצרכי פנוי האשפה. מערכת פנוי אשפה פנאומטית משולבת בהרכבתה בתוך ריהוט המטבח, באופן כזה המאפשר את השימוש בה בקלות ובנוחות מרבית. זוהי מערכת העובדת על עיקרון שימוש בואקום, כאשר הלכה למעשה האשפה המושלכת למקום המיועד לה ,נשאבת במהירות רבה מאוד לעבר קונטינר אטום לחלוטין של אשפה אורגנית. זבל האורגני, ומשם מועברת לצורכי הטמעה או לצרכי מחזור ושימושים נוספים בהתאם לצורך. הווה אומר, מטבח נקי בעל רמת היגיינה גבוהה, שקל לתחזק אותו ולשמור על רמת הניקיון שלו גם תוך כדי העבודה השוטפת, היעדר ריחות רעים, מוקדים מושכי חרקים או מעודדי התרבות חיידקית זיהומית, וכמובן, צוות עובדים פנוי וזמין לעבודת המטבח, שפטור מלשנע עגלות עמוסות באשפה.

האם מערכת שינוע זו מתאימה לכל סוגי המטבחים?

בהחלט. למותר לציין כי כל מערכת שינוע פנאומטי בנויה ומותאמת ישירות למטבח עצמו. אין מדובר במערכות המיוצרות בגדלים סטנדרטיים או בפורמט של "one size". עיצוב מערכת צינורות אלה מותאם ספציפית לכל מטבח ומטבח, לרבות תחנות העבודה ומשטחי העבודה שבו. הרעיון הוא גם לטפל נכון באשפה האורגנית וגם לא להזדקק יותר לפחי האשפה. היעדרם של פחי אשפה מפנים מקום לשימושים שונים וחשובים יותר במטבח. מערכת משוכללת זו עשויה מנירוסטה ומורכבת מהקן שטיפה, לוח הפעלה, מגרסה וקונטיינר לקליטה ואיסוף האשפה. מערכות אלו מיוצרות בסטנדרטים גבוהים מאוד, המאפשרים עבודה שוטפת ויעילה יותר, תוך ניצול נכון של כוח האדם ויחסי גומלין בריאים עם הסביבה.

.

כתיבת תגובה