משחקי בישול ואפיה

משחקי בישול ואפיה

מלבד משחקי הקלאסיקה, משחקי הקלפים ומשחקי הזיכרון, משחקי בישול ואפיה נראים כלא פחות מבוקשים. משחקי בישול ואפיה נמצאים כמעט בכל אתרי המשחקים והם מיועדים לילדים בגילאי 3-6. מטרת משחקים אלו היא לשתף את הילדים בתהליך היצירה, לפרק עבורם את המרכיבים השונים ולאפשר להם להרכיב (באופן וירטואלי כמובן) את מנת החלומות שלהם. הם יכולים ללוש, לאפות, לרדד, לחתוך, לעצב ולקשט וכל זה בלחיצת כפתור פשוטה. אין צורך במיומנויות אחרות כמו קריאה, כתיבה או חישובים מספריים.

משחקי בישול ואפיה: עוגות

בין משחקי בישול ואפיה נמצא משחקים רבים שמציעים לילדים לאפות עוגות, להכין עוגיות ולקשט את כל המאפים. לעיתים כל משחק מציע אפשרות אחת ויש גם משחקים המציעים בחירה בין מספר מאפים. על הילדים לבחור את צורת העוגה (לפי דמות מצוירת או בצורת תחביב כמו כדורגל) ואת סוג העוגה (עוגת שוקולד, עוגת גלידה). לאחר מכן, הילדים צופים בתהליך האפיה, כאשר בסופו הם רשאים לקשט כפי רצונם. לרשותם יש פצפוצי שוקולד, סוכריות צבעוניות, סירופ שוקולד, סוכריות בצורת כוכבים או לבבות, סירופ מייפל או פירות חתוכים.

משחקי בישול ואפיה: פיצות ובורקסים

משחקי בישול ואפיה מציעים לילדים גם לאפות פיצות או בורקסים. מדובר במשחקים הקוראים לילדים לקחת חלק בכל התהליך, להכיר את בסיס המאפה, לעזור בשבירת הביצים, בהוספת הקמח, בלישה, ברידוד, בהכנת המילוי, במריחת הרוטב, בפיזור הגבינה וכדומה. הילדים יכולים לבחור להכין פיצות ובורקסים בכל צורה שיחפצו, כשלרשותם כלי המאפשר להם ליצור כל צורה שיבחרו. כך גם הם בוחרים את התוספות, מפזרים אותן, מברישים את הבורקסים בביצה, מפזרים סומסום ומכניסים לאפיה בתנור. באחריותם לפתוח את התנור כשנשמע הבאז.

משחקי בישול ואפיה: מלצרות ומכירה

משחקי בישול לילדים לא מסתפקים רק בהכנת המטעמים, אלא מאפשרים לילדים גם לארוז אותם, להגיש אותם לשולחנות, לאורחים או למכור אותם בדוכנים. כך למשל ישנם משחקים המציעים לילדים לעבוד כמוכרים באוטו גלידה, להיות מוכרים בדוכני נקניקיות, לעבוד כמלצרים במסעדת פיצות או לקשט עוגה לפי הזמנה קודמת. מדובר לרוב בקבוצת משחקי בישול חדשים יותר, שמשלבים בין ההכנה לשירות ולמכירה. משחקים אלה עדיין לא נפוצים כמו משחקי הבישול שנזכרים לעיל.

אלעד

המאמר נכתב ע"י אלעד כהן - מתכנת פלאש בחברת GAME DEV LTD.

כתיבת תגובה