מתי נפנה אל יועצת זוגית

בעיות רבות צצות ועולות להן במהלך קיום מערכת יחסים זוגית, חלקן נגרמות באשמת אחד הצדדים, חלקן באשמת שניהם וחלקן אף נוצרות מבלי משים. מכל מקום, בעיות בחיי הזוגיות יכולות להעיב על התנהלותם של בני הזוג גם מחוץ למערכת היחסים. היות ובעיות בחיי הזוגיות משפיעות על בני הזוג ובדרך כלל גוררות איתן תחושות של עצב, תסכול ואכזבה, לא תמיד בני הזוג אינם מצליחים לשלוט ברגשותיהם ובמקרים רבים, הם פורקים תחושות אלו גם בשאר מישורי חייהם. על מנת להימנע ממצבים דמויי אלה, או לפתור מצבים קיימים אלה ניתן לפנות אל יועצת זוגית ולעבור הליך ייעוץ זוגי שיסייע לבני הזוג להתמודד נכונה עם בעיותיהם ואף לפתור אותן.

מה תפקידה של היועצת הזוגית?

היועצת הזוגית תפקידה לנהל את מפגשי הייעוץ הזוגי, להקשיב לבני הזוג ולהנחות אותם בדרך הנכונה שתוביל אותם לפתרון ולשלווה. אותה יועצת זוגית תנסה לגשר על הפערים בתפיסה, בחשיבה ובתחושות של בני הזוג, באמצעות כלים ייחודיים של הקשבה וניהול משא ומתן שיאפשרו לבני הזוג להתפשר. ככלל, ייעוץ זוגי מתנהל באמצעות מספר מפגשים אשר יקבעו באופן אינדיבידואלי בהתאם למצבם של בני הזוג ולרצונם כמובן. את מפגשי ייעוץ זוגי תנחה אותה יועצת זוגית, שתאפשר לבני הזוג לפרוק את שעל ליבם, את הקשיים שלהם, התסכולים שלהם, הכאבים שלהם ושאר ייסוריהם מהקשר הזוגי, באווירה נינוחה ורגועה שתאפשר הקשבה לצד הידברות. חשוב לבחור יועצת זוגית מוסמכת בעלת רזומה והמלצות שיעידו על ייעוץ זוגי מוצלח.

באילו מקרים נפנה אל יועצת זוגית?

הפנייה אל יועצת זוגית יכולה לנבוע בעקבות מקרים רבים. למשל כאשר מדובר במקרים בהם ישנן מריבות רבות בין בני הזוג ומאבקי כוח ושליטה. או כאשר ישנם קשיים ביצירת תקשורת מפשרת. נוסף על כך, במקרים בהם יהיו לבני הזוג קשיים בקיום יחסי מין או מצבים של חוסר שיתוף אחד עם השני או העדר תחושת שותפות במערכת היחסים הזוגית. כל אלה ועוד מקרים רבים אחרים, יובילו את בני הזוג לפנות לקבלת ייעוץ זוגי בידי יועצת זוגית או יועץ זוגי. הבחירה במינו של היועץ הזוגי או היועצת הזוגית, נתון לשיקול דעתם של בני הזוג ויבוצע על פי תחושותיהם ורצונם של בני הזוג. בעוד השיקול המרכזי לפיו יבחרו בדרך כלל בני הזוג את מינו של היועץ הזוגי או היועצת הזוגית, יהיה על סמך ההמלצות שאותו יועץ יועצת זוגית קיבל קיבלה.

כתיבת תגובה