מתי רצוי לבצע צילום ביוב?

צילום צנרת היא פעולה שכרוכה בעלויות כספיות, ולכן לקוחות רבים מעדיפים להימנע ממנה. יחד עם זאת, היא הפעולה היחידה שבסופו של דבר, חוסכת זמן עבודה מיותר (לגילוי הבעיה) ופתרונות בסגנון "ניסוי וטעייה".  כמובן, אנו מדברים על צילום ביוב שנעשה באמצעות מכשיר איכותי ולא במצלמות זולות ופשוטות. במילים אחרות, מצלמת ביוב תוצרת גרמניה מפיקה ממצאים אמינים ומדויקים בהרבה מזו שמיוצרת בסין.

במקרים בהם הבעיה בולטת לעין וברורה מעל לכל צל של ספק- אין הכרח לבצע צילום זה. אולם במקרים רבים הדברים אינם פשוטים וגלויים לעין.

האם אתם מקבלים לאחרונה חשבונות מים עצומים?

הנה למשל דוגמא מצוינת: הרגלי צריכת המים שלכם לא השתנתה, יתרה מכך, אתם מודעים לבעיית חוסר המים בארץ ומודעים לעליה בתעריפי המים ואפילו מנסים לחסוך או לפחות להשתמש במים בצורה מושכלת. ולמרות הכל, חשבונות המים שלכם גבוהים מאוד. בצד חשבונות מנופחים אלו, בשילוב עם הרגלי צריכת מים קבועים, אתם גם לא רואים שום דבר חריג: אין סתימה, המים מחלחלים כראוי דרך פתחי הניקוז, שום ריחות לא נעימים לא מתפזרים בחלל הבית שלכם, אין כל הצפה בבית או בחצר- אז מה לעזאזל קורה פה? אתם בטח שואלים את עצמכם. סביר להניח שמערכת הביוב שלכם סובלת מכשל תפקודי כלשהו, הגורם לאיבוד מים באופן שאינו גלוי לעין (כגון הצפות או היווצרות שלוליות). היות ומערכת הביוב  נמצאת בתוך האדמה, הרי שיש לפניכם שתי אפשרויות:

הראשונה דורשת מאיש המקצוע להרים מרצפות ולהחיל לחשוף את צינורות מערכת הביוב עד שהוא מאתר את הכשל, וגם זה כמובן מתוך הנחה כי מדובר בכשל בסדר גודל גבוה יחסית ולא בנקב זעיר שמאפשר טפטוף קל שכמעט ואינו מורגש אולם בהחלט מפעיל את מונה המים שלכם 24 שעות ברציפות.

מובן שאת המרצפות שהורמו יש לסדר מחדש – ופה מדובר בעבודה בפני עצמה, ועוד לא דיברנו על הלכלוך, הבלגן ועל העלות הכספית הנלווית לכך.

האפשרות השניה היא פשוט לבצע  צילום צנרת. ללא כל צורך להסיר מרצפות, ללכלך, לרצף מחדש, ובסוף לגלות שבכ"ז לא איתרנו את הבעיה המרכזית ולהתחיל הכל מחדש.

צילום ביוב איכותי מאתר גם את הכשל המינורי ביותר לדוגמת שורשים בביוב. הוא בבחינת צילום רנטגן למערכת הביוב, מבלי לפרק שום דבר, לסכן שום דבר, ועם פענוח מקצועי- מבלי לפספס דבר. מצלמת הביוב מורכבת מצינורות שהונדסו למטרה זו והתאם לסוג מערכת הביוב עובי הצינור שבקצה המצלמה הרובוטית. מצלמת ביוב יכולה לצלם צינורות ביוב שקוטרן נע בין 32 מ"מ ומגיע עד ל- 24 צול!! מצלמה זו אינה יכולה בשום פנים ואופן להזיק, ולו במעט, למבנה הצינורות. יתרה מכך, זוהי האלטרנטיבה הכי מתקדמת , הכי משוכללת והכי מדויקת לאיתור כשלים במערכת הביוב.

כתיבת תגובה