מתקרחים מוקדם מהרגיל?

התקרחות גברית טיפוסית מתרחשת בערך במחצית מהגברים. היא מאופיינת בדילול השיער בתחילה בקדמת הראש. אזור קרח נוסף מתפתח בדרך-כלל בפדחת הראש. הגורם לסוג זה של קרחת נקרא אנזים הנוטל מולקולת מים מההורמון הגברי טסטוסטרון וממיר אותו בכך לדיהידרוטסטוסטרון, DHT, חומר המדכא גדילת שיער. לעתים יכולה ההתקרחות להתחיל כבר מיד לאחר גיל ההתבגרות. פעילותו של האנזים אצל כל אדם ואדם נקבעת לרוב באופן תורשתי. ההורמון DHT גורם לשלב הגדילה של השערות להתקצר באופן משמעותי. מספרם של שורשי השיער אינו קטֵן, אך שלב הגדילה של השערות מתקצר כל כך עד שלא ניתן להבחין יותר בגדילת שיער.

התקרחות נשית טיפוסית נדירה יותר. היא נגרמת ככל הנראה עקב ירידה בריכוז ההורמון הנשי אסטרוגן בדם, בדרך-כלל עם הפסקת הווסת. קיימים גורמים נוספים להתקרחות: תסרוקות מסוימות בהן השיער נמתח יתר על המידה למשך זמן רב, עלולות לעודד התקרחות, טראומה גופנית כגון טיפולים כימותרפיים, לידה, אנורקסיה, ניתוח או טראומה נפשית, וכן זיהומים מסוימים (הנגרמים בדרך-כלל על ידי פטריות) עלולים אף הם לגרום להתקרחות מהירה. גורמים אפשריים נוספים הם חוסר בברזל, סלניום ואבץ, חוסר בויטמינים A ,B ,K ו-H, עודף בוויטמינים C ,A ו-B9 ומחלות של בלוטת התריס והכבד.

ישנה גם מחלת עור הקרקפת אשר גורמת להופעת נקודות חלקות בהם לא גדל שיער והיא נקראת אלופציה אראטה.

אלופציה אראטה היא תופעה של מצב בו מתקרחים אזורים שונים של הגוף בהם צומח שיער. מדובר במחלה שאינה מסוכנת, אך הרבה אנשים מרגישים שמחלה זו פוגעת בביטחון העצמי שלהם, זאת בעקבות השינוי החיצוני המתלווה אליה.
למרות שיש מודעות רפואית גבוהה של כלל הציבור, האלופציה אראטה הינה מצב שכיח למדי, ומתרחשת בכל שכבת גיל. ההנחה היא שככל שגיל תחילת המחלה נמוך יותר, אופן הופעתה של המחלה יהיה קשה יותר. על פי מחקרים וסטטיסטיקות 1.7 אחוז מהמקרים מתחילים כבר מגיל הילדות. עוד אפשר לומר כי המחלה תוקפת כ 60 אחוז לפני שעברו את גיל 20.

קל יותר למנוע את היחלשותן והזדקנותן של שערות קיימות מאשר לגרום לגדילתן מחדש של שערות שכבר נשרו, למרות שלמוצרים מסוימים נגד התקרחות נרשמה הצלחה במניעת נשירה וכן בעידוד צמיחה מחודשת.
כיום קיימים בשוק תכשירים רבים לטיפול בהתקרחות. שיעור הצלחתם עומד על כמחצית ותלוי בגורמים רבים. לרבים ממוצרים אלו ישנן תופעות לוואי בלתי-נעימות, כגון אובדן היכולת המינית. קיים גיוון רב בעקרונות העומדים מאחורי כל תכשיר ותכשיר.

בואו לגלות את hairoller השיטה המצליחה בעולם לטיפול בנשירת שיער ,
והצטרפו גם אתם לאלפי לקוחות מרוצים ברחבי הארץ ובעולם

כתיבת תגובה