נדלן במושבים – על השוני בין קניית בית בעיר ורכישה במושב

נדלן במושבים הוא למעשה ענף נדלן רחב הכולל יחידות מגורים, קרקעות חקלאיות, אדמות מסחריות וכדו'. המחירים של נדלן במושבים הינם ענף אשר תלוי בגורמים רבים ומשתנים לפי העניין. מסיבה זאת, לא מומלץ לסגור על עסקאות בטרם שפונים אל שמאי מקצועי שיש לו את הידע בענף של הנדלן במושבים והוא יש לו את הידע לתת הערכה של מחיר המעודכנת בהתאם למצב השוק.

מושבים – ארבעה עניינים שחשוב לדעת

1. בגלל שיש מושבים לא מעטים שעברו תהליך הפרטה,הדבר השפיע על מחירי הנכסים שעלו בהתאם.

2. יש הבדל משמעותי בין קניית נכסים בעיר לבין קניית נכסים במושב. מנהל מקרקעי ישראל הם ברובם של המקרים הבעלות על הנכסים במושבים ומסיבה זו כשמתעניינים ברכישה של נדלן במושבים נדרש לקבל הסכמה של המנהל טרם ביצוע העיסקא.

3. מחיריהן של הקרקעות במושבים נקבעים בהתאם למיקומו של המושב. מושב אשר קרוב לעורקים ראשיים המחברים אל ערי המרכז מחירי קרקעותיו מתייקרים בהתאם.

4. בעבר הרבה מושבים לא אפשרו לתושביםשאינם מן המושב לרכוש בהם נחלות, אולם בשנים האחרונות שונתה המדיניות ואזרחים רבים תרים אחר בתים במושבים. מטבע הדברים יש ביקוש יותר גדול למושבים שסמוכים למרכז או כאלה שמצויים ליד ערים גדולות.

משקים – לפחות שלושה שותפים במכירת משקים

1. משקים חקלאיים הם נחלות. הם כוללים קרקעות חקלאיות ובית מגורים. במקרים מסוימים יש מבנים נוספים בשטחה של הנחלה. בשעה שמנסים למצוא משקים חקלאיים העומדים למכירה כדאי לבוא בדברים עם איש נדל"ן שמומחה בשוק כדי שיתמחר את העסקה באופן ריאלי.

2. משקים רבים מתנים את מכירת הנחלה באישור של ועד המושב. בשונה מהעיר מכירה של משקים צריכה גם את הסכמתו של של מנהל מקרקעי ישראל וגם את הסכמתו של ועד המושב.

3. דמי הסכמה המשולמים למנהל מקרקעי ישראל ומחיר המשק הם 2 הגורמים שעל פיהם יש לקבוע את מחירם של משקים. מחירם של דמי ההסכמה ייקבע בהתאם למחירה של הקרקע בלי מבנים אחרים כמו למשל מבני תעשייה, מחסנים, לולים ובית המגורים.

4. הרבה מושבים מבוקשים לנוכח חיי הקהילה העשירים. במושבים רבים יש מערכת חינוך מעולה, חוגים רבים ומגוונים לילדים, פעולות נוער ואירועים שונים במשק כמעט כל השנה. התושבים במושבים מכירים מקרוב אחד את השני ויש ביניהם קשרים חברתיים ענפים.

בית במושב – לחיות במושב ולהרגיש בעיר

1. בית במושב יש לו יתרונות רבים : מרחבים ונופים, שקט ושלווה מצד אחד ומאידך גיסא מגורים קרוב לערים גדולות , חיי קהילה תוססים, כל אלה מביאים לביקוש ער עבור בית במושב.

2. בית במושב הוא שילוב מיוחד של אפשרות מגורים מרווחת עם משק חקלאי. המשק יוצר מקורות הכנסה נוספים, המשק החקלאי הינו פרנסה נוספת בשביל בני המושב אשר עובדים בערים הגדולות.

3. עקב הפיתוח הרחב של כבישי המדינה בשנים האחרונות, קיימות יותר אופציות להתגורר במושב ולהמשיך לנסוע למקום העבודה בעיר.

כתיבת תגובה