סיורים בירושלים – לא רק עתיקות

ירושלים היא עיר שחייבים לבקר בה, לפחות פעם בשנה. כמובן שלכל מי שגר בחו"ל זה קצת לא אפשרי לבוא לפה כל שנה, אבל למי שגר כאן בארץ, זה בהחלט לא טרחה גדולה, וחבל אם לא תעשו טיולים בירושלים עם החברים או המשפחה, כי יש הרבה מה לראות.

בדרך כלל, כשאנשים חושבים על טיול בעיר הבירה שלנו, הם חושבים בעיקר על סיורים בעיר העתיקה בירושלים , שכמובן כוללים ביקור בכל האתרים הבולטים, עתיקות, מסגדים ומנזרים ובתי כנסת וכדומה.

אבל סיורים בירושלים הם הרבה יותר מזה. יש הרבה אפשרויות בילוי בירושלים, שאותן אפשר להכניס לתוך לוח הזמנים שנקבע לצורך הטיולים. כמו כן, יש אטרקציות מיוחדות, לכל הגילאים. וכמובן, אפשר פשוט ללכת ברחובות ירושלים, בין השווקים והמבנים הישנים, לעלות למקומות הגבוהים יותר, שבהם רואים נופים מדהימים של העיר ועוד.

אם עושים טיולים בירושלים עם קבוצה ומדריך, אז באמת אפשר לראות ולעשות הכל, לא רק את כל מה שקשור לעתיקות, כי מדריכים תמיד משתדלים לספק למטיילים שלהם גם משהו מעבר, בידור כלשהו. אחרי שהם מדברים ומסבירים על אתר כזה או אחר, במשך שעות, ברור להם שהמטיילים רוצים לעשות משהו אחר. מיותר לציין שאם אתם לא מתעניינים בכל העתיקות, האתרים המיוחדים והסיפורים מאחורי הכל, אל תבחרו בטיול מודרך. עם זאת, במידה ולא עשיתם את זה הרבה מאז, מאז הילדות, כדאי לנסות שוב. אולי היום, כשאתם מבוגרים וחכמים יותר, דווקא תהנו מטיול מודרך.

הנה כמה מהאטרקציות בירושלים שכדאי להתעניין בהן:

אם בא לכם לסייר בירושלים בדרך קלילה יותר, תוכלו לעשות סיורי סגווי, סוג של רכב חשמלי על שני גלגלים. מהירות נמוכה, אבל משנה אווירה!

יש את קו 99 של אגד שסובב את כל ירושלים, אבל אנחנו ממליצים לעשות את הטיול יותר ברגל – או על סגווי – ופחות להיות בתוך אוטובוס או תחבורה ציבורית אחרת.

מוזיאון ישראל, מוזיאון האיסלאם, מוזיאון מגדל דוד ומוזיאון הטבע- כל אלה הם מקומות מצוינים לבקר בהם כשרוצים לקבל מושג לגבי ההיסטוריה של ירושלים.

בקניון מלחה תוכלו לעשות שופינג. בקניון יש את כל המותגים שכולכם בוודאי מכירים. אל תשכחו לקנות מתנה למשפחה! ולכו גם לשוק בעיר העתיקה, שם יש ריחות, המולה ורעשים שהופכים אותו למקסים כל כך.

ישנה תגובה אחת על “סיורים בירושלים – לא רק עתיקות

  1. אין חוויה מיוחדת יותר בארץ מאשר סיורים בירושלים בעיר העתיקה, אבל אם זה לא טיול מאורגן זה לא יהיה עוצמתי כל כך.

כתיבת תגובה