סכנותיה של דיאטת כסאח

כשאנחנו בוחרים לעשות דיאטה אנחנו לפעמים לא מתחשבים בבריאות שלנו ובוחרים את הדיאטות שהם לא הכי נכונות או בריאות לנו, ואפילו יכולים לבחור דיאטות שיכולות להיות מסוכנות לנו.
בתור דיאטה, דיאטת כסאח היא דיאטה בעלת סכנות רבות והיא יכולה לפגוע בגוף לטווח הרחוק  ורופאים רבים לא תמיד בעדה כי דיאטת כסאח היא דרך לא יעילה ואף מסוכנת להוריד במשקל לאנשים מסוימים.

למה דיאטת כסאח מסוכנת:

דיאטת כסאח מסוכנת במיוחד, כי עושים אותה בבת אחת ומורידים את כמות הקלוריות שהגוף רגיל אליה, וכתוצאה מכך הגוף מגיע למצב חירום שבו הוא צריך לשרוף חומרים בשביל אנרגיה והוא עלול לשרוף לא רק שומנים כמו שאנחנו רוצים אלא לפגוע באיברים בגוף שאנחנו זקוקים כמו שרירים.
כדיי להבין את סכנותיה של דיאטת כסאח עלינו להבין את מטרתה, מטרתה של דיאטת כסאח היא שהגוף ישרוף את, מלאי השומן בגוף, לפעמים זה לא עובד והגוף שורף את מאגרי הפחמימות שלו שנמצאים בשרירים ובכבד, מאגרי פחמימות אלו הם גליקוגן שזהו הסוכר היחידי שהגוף מייצר לצורכי אנרגיה, ואם אנחנו מאבדים גליקוגן יש כמה סכנות שעלולות לקרות.
קודם כל הסכנה הראשונה היא שאנחנו נאבד קילוגרמים במים כתוצאה מאיבוד גליקוגן ולא קילוגרמים בשומנים, סכנה נוספת היא שמלאי הגליקוגן לא יספיק וכתוצאה מכך הגוף ישתמש בחלבונים לצורכי אנרגיה וישרוף אותם, וכתוצאה מכך יוצרו תרכובות רעילות בשם קטונים.
הגוף עלול לאבד גם מסת שריר כי הגוף שורף חלבונים, עוד גורם שגורם לשריפת שרירים אם עושים דיאטת כסאח הוא האטה של קצב חילוף החומרים בגוף, כי הגוף רוצה לשמור את מספר הקלוריות שלו.

מה סכנות  דיאטת כסאח גורמות לנו להרגיש כלפיי חוץ:

  • עייפות.
  • כאבי ראש.
  • חולשה של שרירים כתוצאה משריפת חלבונים.
  • התייבשות כתוצאה מאיבוד מים.
  • דיאטת כסאח עלולה אף לגרום במצב קיצוני לבעיות לב ולבעיות בכליות.

    מהם פתרונות לסכנות דיאטת כסאח אלו:

    חשוב נורא לפניי כל דיאטה שאנחנו עושים לבדוק אותה עם רופא, כדיי לדעת שהדיאטה לא מסוכנת לנו, יש אנשים שדיאטות כמו דיאטת כסאח מסוכנת ביותר להם, עלינו לבנות עם תזונאית קלינית תפריט מזון שיכיל את כל אבות המזון בצורה מספקת, חשוב בנוסף שכמות הקלוריות לא תרד מתחת ל1500 ושלא נוותר על אף ארוחה, חשוב נורא להבין שתזונה לא בריאה יכולה לפגוע בנו בטווח הארוך.
    אפשר בנוסף לבנות תוכנית ספורט עם מאמן ספורט ולהתאמן אך חשוב שהספורט לא יהיה קיצוני מידי כי בזמן דיאטת כסאח הגוף יותר רגיש.
    כל פתרונות אלו באו לעזור לנו לשים את הבריאות בעדיפות ראשונה עם אנחנו עושים דיאטת כסאח, חשוב נורא שנמשיך ונלווה על ידי רופאים ואנשי מקצוע במשך כל זמן הדיאטה אם אנחנו בוחרים לעשות דיאטת כסאח.

כתיבת תגובה