ספרים משומשים – קנייה ומכירה

קוראי ספרים, אלה שבאמת אוהבים לקרוא ספרים, לפני שהם מסתכלים על תג המחיר של ספר שמושך את העין שלהם, הם קוראים קודם כל את התקציב על גבי הצד האחורי של הכריכה.

אבל אין ספק שיש למחיר השפעה כלשהי. לצורך הדוגמא, אם היו רואים את הספר באחת מרשתות הספרים הגדולות במחיר של 80 שקלים, כשהוא במצב חדש, ומיד אחרי הם היו רואים את אותו ספר באירוע מכירת ספרים יד שנייה במחיר נמוך יותר, אין ספק שהם היו קונים את הספר במחיר הנמוך יותר, אף על פי שהוא לא במצב חדש לגמרי.

חנויות ספרים יד שנייה הן מוקד עלייה לכל אוהבי הספרים שמשקיעים הרבה כסף כל חודש על ספרים, ביחס להכנסה שלהם וביחס לאנשים אחרים. ובעצם, אין סיבה שהם ישלמו מחיר מלא – וחשוב לציין, גבוה מאוד – על ספר שהם יכולים למצוא אפילו בחצי מחיר.

יותר מזה, ספרים משומשים הם לא רק לקנייה, ואפשר גם למכור אותם לחנויות של ספרים יד שנייה. בהרבה מחנויות של ספרים יד שנייה יש גם אפשרות לעשות החלפות. קצת מזכיר את תקופת הילדות, שבה היינו מחליפים קלפים או מכתביות עם החברים שלנו לספסל הלימודים.

אם כן, יש הרבה יותר אופציות לרכישת ספרים, מאשר רכישה ברשתות הספרים הגדולות. אומנם הרשתות האלה עושות מבצעים בומבסטיים כאלה ואחרים, אבל הם לא באמת משתלמים. מלבד זאת, יש לרשתות הגדולות נטייה להמליץ על ספרים כאלה ואחרים עם אינטרס מאחורי זה, ולא מתוך הערכה אמתית לספרים שהם ממליצים.

וכמו שאמרנו, אפשר לעשות החלפות של ספרים. אם אתם אוהבים לקרוא, בוודאי יש לכם הרבה ספרים בבית שכבר קראתם, אפילו כמה פעמים, ועכשיו אתם רוצים לפנות את המדפים שלכם לספרים חדשים. אולי אפילו קיבלתם מההורים ומסבא וסבתא הרבה ספרים שלהם, ישנים מאוד, ואלה יכולים להיות שווים הרבה מאוד.

בכל מקרה, לכל ספר יש מחיר- ספר אחר או כמה ספרים, תלוי בערך. אז כבר לא צריך כסף. במובן מסוים, ההחלפות הן כמו השאלות בספריה, כי אפשר לקרוא עוד ועוד מבלי שיצטברו ערימות ספרים בבית.

אם אתם רוצים לשמור כל ספר שאתם קוראים אצלכם ובבעלותכם, גם רכישת ספרים משומשים היא משתלמת. ויותר מזה, בחנויות יד שנייה תוכלו למצוא מציאות שאין ברשתות הגדולות.