עבודה בקנדה – האם זה כדאי?

רוצה לשנות אווירה? בילדותי, בן דוד שלי מכר ציורי שמן בסין מספר חודשים. ההורים דאגו והתגעגעו מאוד. בתום התקופה, כשהוא שב, הוא בדיוק סיים טיול ארוך, המון שופינג, הרפתקות מגוונות, והרבה הרבה כסף. קינאתי בו כ"כ… מן הסתם, אחרי שהשתחררתי מצה"ל טסתי גם אני, ובשלב זה יש לי האפשרות להסביר לכם כל מה שתרצו לגלות בנושא עבודה בחול.

עבודה? לא רק.

הפלוס בעבודה במדינה אחרת זה שגם קיבלת טיול שלם. אמת, העבודה תובענית והימים מתארכים, ועדיין, אתה חי לבד, מכיר תרבות שונה וסופג חוויות ממקום זר במשך כשנה. כ"כ הרבה יתרונות, בלי לדבר על הסיפוק מהשכר הגבוה שתרוויח בזיעת אפך. מעבר ליתרונות הנ"ל, בזמן שתשהה מחוץ לארץ, תוכל, אם תרצה, להתחיל ללמוד תחום עיוני, ולהשתפשף בו לפני שובך למשק בארץ.

לא בטוח לגבי עבודה בקנדה? מייד תקבל פרטים.

מה חשוב להכין?

ע"מ לטוס למדינה זרה כלשהי, תיאלץ להנפיק אשרת עבודה; כל מדינה ספציפית ומה שהיא קובעת לאירוח אזרחי חוץ. לפעמים סוג הויזה הרלוונטית שונה באופיו בהתאם לאופי שהותך, אבל בדר"כ, בכדי להוציא אשרה כזו – תהיה חייב להביא תמונות דרכון, להוציא דרכון זר ולתאם פגישה עם שגרירות המדינה המדוברת. מוטב גם שתתעדכן על פי שגריר המדינה המיועדת לגבי הוצאת הויזה, אבל כתבתי מס' טיפים חשובים שיוכלו להפיק תועלת:

הרבה מנוהל הוצאת הויזה אפשרי לבצע באמצעות אתר האינטרנט. ברר בדף של השגרירות כדי לחסוך לעצמך זמן.

הסתרק והתלבש יפה; כמו בדייטים, רושם ראשוני הוא סוּפר משמעותי.

הכן תמונות פספורט מעודכנות. במידה ואין לך – יהיו מקרים בהם יתאפשר לך להנפיק אותן אצל צלמים שמצויים בקרבת השגרירות.

וודא שלקחת איתך קצת כסף מזומן, לכל מקרה.

במה עובדים בחו"ל?

אני משוכנע, הדמיון נוטה להשתולל, אך חשוב לציין, תחומי העבודה לאזרחי חוץ – לא מרתקים במיוחד, ויכללו בדר"כ מכירות בקניונים או מוּבינג. אבל עדיין, לכל ענף – יתרונות מסויימים, הכל מותנה במדינה והמעסיק הספציפי.

רוצה לקבל אינפורמציה יותר ספציפית בתחום?הגב לי פה ואנסה לענות על בסיס ניסיוני. שיהיה אחלה טיול!

כתיבת תגובה