עבודות גבס- הסטייל של שנות ה-70 חוזר ובגדול !

זה קרה בשנות השבעים. 10 שנים לפני הסגנון הראוותני אלגנטי של שנות ה-80, חדר לכל בית הסגנון הכפרי שבא לידי ביטוי בריהוט מותאם, מטבחים כפריים, מלא עציצים, עבודות יד, קרמיקה, רקמה, שטיחי קיר וכו', וכן- גם עבודות גבס על התקרות והקירות.

בשנות ה-70, עשר שנים לפני הסגנון הראוותני, המנצנץ של שנות ה-80, חדר לכל בית בגל גדול של ירוק, טבעי וכפרי, סגנון עיצוב הבית שהכניס מושגים כמו בסיסי, הרבה צבע חום, חומרים טבעיים ופשטות. בכל בית החלו לתלות מדפי עץ, מחיצות עץ כפריות, המטבחים הפכו לחומים עם עץ גושני כבד, חלונות קטנים, והרבה הרבה עבודות יד, עציצים, הרבה ירוק הרבה מראה של טבע והגבס, חדר ובגדול אל התקרה, עם עבודות גבס אומנותיות על הקירות והשלים את המראה הכפרי בעבודות גבס ייחודיות ואישיות, מותאמות לכל בית.

הסגנון הזה של שימוש בחומרים טבעיים ובכללם כניסת גל העיצובים בגבס אל הבתים, הוא חלק מהמהפכה הסגנונית וההשפעה של שנות ה-60 וה-70, תקופת ילדי הפרחים שגם הם בחרו לשמוע מוזיקה שמימית ולהתחבר לאדמה, לחופש ולאהבה.

גבס- הוא מוצר מאוד בסיסי שהתאים להלך הרוח הטבעי הזה, וחדר בגדול אל הבתים. הוא לא פורצלן מלוטש, ולא שיש, הוא לא קר ולא יהיר, לא אריסטוקרטי ולא מנצנץ, והוא מתאים לבתים שמשלבים עבודות גבס עם הסגנון הפנימי של הבית ומסוגלים להוציא ממנו יופי של יצירות עבודות גבס שמסוגלות לתת לכל בית את הייחוד והסגנון הפנימי שלו.

היום הסגנון של עבודות גבס בבית על קירות ותקרות, בניית נישות ומדפים, בסיס למסך LCD ועוד ועוד, הוא חלק ממגמה הצוברת תאוצה, שילוב של ניקיון אסתטי, השפעה של סגנון ההייטק הנקי, אבל גם של מי שלא אוהב עודף של מדפים וריהוט בבית, ורוצה ליהנות ממרחב מינימליסטי אך אסתטי.

כתיבת תגובה