עוברים לקולט שמש

שוב חזרת מהעבודה והמים קרים? לא מבינים איך חשבון החשמל כל כך גבוה? אם אתה מדוכא מהמצב הקיים ואתה יושב וחושב איך זה סביר שאחרי השרב הזה המים במקלחת עדיין קרים. עצרו! יש אלטרנטיבה חכמה, חסכונית ופשוטה – ניצול חומה של השמש על ידי הצבת דוד שמש על הגג.


קולט שמש – כי זה חוסך והרבה

הצבה של דוד שמש מצמצמת מאד את ההוצאות שלך על חשמל בבית ואפילו במסעדות. זוהי אחלה דרך לנצל את קרני השמש לטובת הרתחת המים במקום חימום על ידי אמצעים חשמליים או אלטרנטיבות אחרות המצריכות כמויות אנרגיה רבות.

שימוש של כלל האוכלוסיה בדוד שמש לא רק יוביל להקטנה בהוצאות אלא אף לירידה בשימוש באנרגיה. בזאת אנחנו מורידים אתכמויות הזיהום בעקבות צריכה מוגברת ובכך מונעים דלדול של מקורות האנרגיה העולמיים.

דוד חשמל כל השאלות, כל התשובות

איך זה עובד בכלל? איפה ממקמים? איך מתחזקים את זה? כל מה שרציתם לדעת על דודי שמש.

בארץ יש חוק המורה על שימוש בדודי שמש בבניינים חדשים (חוץ מרבי קומות שאין בהם מספיק מקום). על ידי תקנה זו חוסכים בישראל כחמישה אחוז מצריכת החשמל הכלל ארצית.

פיתוחו של הדוד הינו ישראלי. יש בזה הרבה הגיון, לא?

את דוד השמש ממקמים על גג הבית, או על שטחים פתוחים אחרים שבהם אפשר חשיפה מתמדת לשמש. את הדודים מציבים כאשר הקולטים מופנים דרומה.

הדוד בנוי ממיכל העשוי מתכת, עם מים בתוכו, המחובר לקולטים. הקולטים מכילים מס' צינורות מים במסגרת תחומה.

המסגרת של הקולטים הסולאריים תוכננה בצורה שצד אחד עשוי משטח זכוכית שקוף ואילו יתר פאות הקולט צבועות שחור, על מנת ללכוד כמה שיותר מחום השמש. בעקבות זאת מומלץ לבדוק מעת לעת שצידו החשוף של הקולט נקי לחלוטין.

התקנת דוד מהסוג הנ"ל כדאית במיוחד לבנייני מגורים ואפילו במכוני ספא במדינות בהן מתאפשר להשתמש במשאב הטבעי של האנרגיה הטמונה בשמש.

הייתם שמחים לשמוע עוד על דוד שמש? קולטים כמה הפסדתם? הצטרפו לעולם ירוק, הכנסו לאתר האינטרנט http://www.duud.co.il/ ותוכלו למצוא פרטים, טיפים, מחירים והצעות מהטובים בתחום.

כתיבת תגובה