על גמילה מעישון והמשפחה שלך

גם אני רוצה להפסיק. איזה פרק זמן נחוץ לכם בשביל להיגמל אחת ולתמיד? ארבעה ימים, שלושה שבועות, שלושה חודשים, 4 שנים? בינינו, ממש לא קל להעריך. למכורים לעישון העישון הוא הרבה יותר מתחביב, הוא דרך חיים, ולצערנו הרב, כמה שמתמכרים ל"תחביב" הסוחף הזה בשלבים מוקדמים יותר כך הרבה יותר קשה להפסיק איתו.

התמכרתי לעישון בחו"ל בכיתה ט', מה שהחל כהתנסות חברתית , לצערי נמשך ונמשך כהתמכרות, עד ללפני שנה.

במידה ואתם מנפגעי העישון, או קרוב משפחה שלכם, ואתם מחפשים חומר לגבי גמילה מעישון הגעתם למקום הנכון.

מהן הדרכים שקיימות על מנת להיגמל?

בתקופה האחרונה, יש לא מעט שיטות ודרכים להיגמל סופית, אך איך באמת יודעים שזה הפתרון? מחקרים מראים שזה תלוי באדם, ועל כן כדאי לשאול ולדבר עם חברים ואנשים בעלי אישיות ומאפיינים דומים לשלכם, על מנת לדעת מה עזר להם בתהליך הפסקת העישון.

הפסקת עישון הפיתרון לו ייחלתם?

יש את האנשים שמחליטים ואומרים לעצמם: היום אני מפסיק וזה מצליח להם, ולאלו שזה לא עובד, יש לא מעט שיטות שיכולות לעזור:

טיפולים ומטפלים – לדוגמת שימוש בתרופות, דיקור וכו'. (חשוב ומהותי לשים לב שמספר שיטות וטיפולים מצריכים אישורים רפואיים ועלולים לגרום לתופעות לוואי, ולכן כדאי מאוד לבדוק בצורה יסודית מה שנכנס לכם לגוף).

ספרי הפסקת עישון – ישנם לא מעט ספרים שנתנו השראה להרבה מעשנים להפסיק, כמו לדוגמה סיפרו של אלן קאר, ספרים כמו הספר של אלן עזרו אף למספר גדול של מפורסמים בארץ ובחו"ל להפסיק לתמיד – כמו הזמרת בריטני ספירס ואשטון קוצר.

סדנאות תמיכה – לא חסרות סדנאות בתצורות שונות, שאת חלקן העיקרי אפשר למצוא בעיתונים. הסדנאות האלו מבוססות על חיזוק ותמיכה של הקבוצה בפרט, בדומה לקבוצות עזרה למכורים לעבודה.

כפי שניתן לראות, לא חסרים שיטות ודרכים לשים סוף להתמכרות, חשוב להדגיש שבחלק מהמקרים מה שחסר הוא כוח הרצון, הרצון להגיד לעולם "נמאס לי" "אני עם זה גמרתי". כאשר סוף סוף תחליטו שעכשיו אתם עושים את הצעד הראשון, ההמשך יהיה יותר נעים, במיוחד אם התמזל מזלכם ויש לכם תמיכה של החברים, ככה אני ניצחתי.

נקודה לסיום, תזכרו תמיד שהעשן לא מפלה ובפוגע בכולם – במשפחתכם, בשכנים וגם בחיות.

אם אתם רוצים להפסיק לעשן ומעוניינים להשיג עוד מידע אתם מוזמנים להיועץ איתי.

כתיבת תגובה