על מוצרים אינטראקטיביים כבר שמעת?

בלי שנרגיש, ואפילו בלי שרבים יודעים, המוצרים האינטראקטיביים כבר כאן. מדובר בפיתוח טכלוגי שתופס תאוצה ונכנס לכל תחומי החיים שלנו. המושג אינטראקציה בעולם הטכנולוגי המודרני פירושו מערכת יחסים בין האדם למחשב, לתוכנה ולטכנולוגיה.

כל הגורמים חוברים יחד לסדרת פעולות שבה כולם משפיעים זה על זה ומושפעים זה מזה. אם בעבר כדי להפעיל מכונה לחצת על כפתור וכדי לכבות אותה לחצת על כפתור אחר, המכונה פעלה עד שכובתה ובזה הסתיימה מערכת היחסים שלכם, הרי שכיום מרגע הלחיצה על הכפתור המכונה מגיבה לאדם שמגיב למכונה שמגיבה בחזרה ללא הגבלה כמעט.

אתם חווים זאת כשאתם גולשים באינטרנט, אתם מכירים זאת בפונקציות השונות בטלפונים החכמים וכמובן במשחקי המחשב. האינטראקציה יכול לבוא לידי ביטוי באמצעות מגע, קול, תנועה, צבע, צורה ומחשבה. המטרה של יצירת למשל היא לייצר אתגר וריגוש גבוהים הרבה יותר ממשחק רגיל.

פתרונות טכנולוגיים אינטראקטיביים בכל תחום

באמצעות טכנולוגיה זו אפשר לפתח בתחומים שונים, כמו הטלוויזיה האינטראקטיבית שמאפשרת צפייה במגוון של תכנים כשהצופה יכול בכל רגע נתון לבקש מידע, לרכוש מוצר וכדומה, ובכך למעשה משפיע על התכנים שמשודרים בטלויזיה. מוצרים טכנולוגיים אינטראקטיביים נמצאים כבר היום וממשיכים להתפתח בתחום הרפואה, בפיתוח כלים לאנשים עם מוגבלויות ונכויות שונות, לתחום ההוראה והעסקים וכמובן הם תופסים נתח נכבד בתחום הבידור והשעשועים.

משחקים אינטראקטיביים למשל ניתן למצוא בשעשועונים בטלוויזיה, אך אפשר גם להזמין אותם למסיבה אצלכם בבית. חברה המתמחה בתחום תספק לכם מגוון של משחקים מרגשים ומסעירים המשעשעים את קהל המשתתפים בשלל תופעות מפתיעות וחוויות מרגשות. זה יכול להיות מדרגות מוזיקליות, משחקים תחרותיים על משטחי מגע המגיבים לכל תנועה של כף הרגל, כך שאתם יכולים למעשה לשחק משחק כדורגל אינטראקטיבי.

זה יכול להיות תאורת בריכה המגיבה לתנועות השחייה, תאורת לייזר לבמת הריקודים המגיבה לתנועות הרוקדים וגם למוזיקה, ומגוון גדול של המעניקים חווית תחושות מסעירה ומרגשת בכל שלב משלבי המסיבה.

חינוך, הוראה ועסקים – רק באינטראקציה

מוצרים אינטראקטיביים נמצאים כיום גם בעולם החינוך ומחקרים חדשניים מתחילים להיווכח בחשיבותם של מוצרים כמו הלוח או המקרן האינטראקטיביים. מעורבות התלמידים משפרת את חווית הלמידה ואת תוצאותיה. פתרונות אלה מתאימים גם לאנשי עסקים, לצוותי מחקר, למוזיאונים ולמרכזי מבקרים. את המוצרים האלה ניתן לשלב בכל פעילות כמו למשל סיור בגן בוטני להגברת ההנאה, להעברת מידע רלבנטי למבקרים ועוד.

הפיתוח בתחום זה מתרחב חדשות לבקרים ותורם לנו בתחומים שונים. רמת ההתפתחות וההשתלבות שלהם בעתיד תלויה בעיקר בתגובות של הצרכנים. לכן, בכל תחום שבו אתם עוסקים בין אם זה הוראה, חינוך, עסקים, מדע או מחקר, השילוב של מוצרים אינטראקטיביים בעולמכם הוא רק עניין של זמן. גם בתחום הפרטי והאישי תמצאו שמוצרים אלה מספקים לכם גם את המסיבה הטובה בעיר, את הטלוויזיה המדהימה ביותר וכמובן את הטלפון החכם ביותר.

כתיבת תגובה