עץ משפחה – הכרת השורשים המשפחתיים

 

להכיר את המשפחה המורחבת

משפחות רבות בישראל מציגות לראווה היסטוריה ענפה ופעילות מכובדת, כך שאחד הדברים המרתקים ביותר הוא לנסות ולהכיר את המשפחה המורחבת לעומק. לעתים אי אפשר להעלות על הדעת אלו הפתעות מחכות לנו בזמן שאנו מנסים להתחקות אחר השורשים המדהימים של משפחתנו. בין אם מדובר בותיקי יהדות אירופה ובין אם בותיקי יהדות ספרד וצפון אפריקה, חקר עץ משפחה הוא דבר מדהים.

 

מאחר ואנו נתקלים בבני משפחתנו בתדירות קבועה מבלי להקדיש לכך מחשבה מרובה הרי שאנו מקבלים את המשפחה שלנו כמובן מאליו, אך לעתים כדאי להשקיע מעט זמן ומספר מפגשים בכדי להכיר במדויק אנשים שיש להם את הכבוד של בניית המשפחה המורחבת. פועלם של אנשים קרובים וחשובים אלו יכול להיות במקרים מסוימים מרגש ומדהים הרבה יותר מעלילתו של כל ספר הנוגע בנקודות היסטוריות.

 

מתנה מדהימה לאירועים משפחתיים

בחיים הדי שגרתיים שיש כמעט לכל אחד מאיתנו אפשר בקלות לראות כיצד הרכבת עץ משפחה מפואר הוא בהחלט מסע שורשים מרתק שמלמד אותנו הרבה דברים על אנשים חשובים בחיינו אך הוא גם מלמד אותנו משהו על עצמנו ועל הווייתנו כבני אדם. אין ספק כי הכרת המשפחה המורחבת יכולה להיות לא רק יצירת עץ משפחה שאותו ניתן להעניק כמתנה נפלאה אלא קבלת נקודת מבט מיוחדת לחיינו בצורה שלא הכרנו לפני כן.

 

בישראל קיימות מספר חברות המספקות, תמורת תשלום לא גדול, תמונת עץ משפחה מרהיבה ממוסגרת כתמונה או בצורה מבוקשת אחרת. עץ המשפחה יכלול מידע רב כמו שמות, תאריכי ומקומות לידה, תמונות, מסמכים ועוד. ניתן להכין עצי שורשים המתאימים למגוון סוגי ארועים כמו למשל כנס משפחתי גדול בארץ או בחו"ל, יום הולדת, חתונת כסף או זהב, יום נישואין ועוד. ניתן אף לשלב עץ שורשים כחלק מספר משפחתי מפורט. הכנת עץ משפחה מעין זה נעשית לאחר מספר פגישות, ייעוץ בעניין המחקר הגנאולוגי הנדרש וקבלת תמונות ומסמכים.

 

נסו לדמיין את ותיקי המשפחה מקבלים מתנת שורשים מיוחדת שכזאת לרגל אירוע של חתונת זהב או כל אירוע משפחתי מכובד אחר. אין ספק כי כל מי שיחזיק בידיו תמונה איכותית שבה מופיעים כל בני המשפחה כשהם קשורים ביניהם בענפיו של עץ המאחד את כולם, יתרגש מאוד מהמחווה מאחר ומדובר במתנה יוצאת דופן. אין הרבה דברים בחיים שיכולים לרגש אותנו כמו משפחה ולכן מתנה כזו היא בעלת ערך מיוחד במינו.

 

מתחילים בתחקיר מעמיק

המילה תחקיר יכולה להרתיע מספר אנשים, כך שאם מדובר בעבודה מעיקה או במשימה שאין בה שום דבר מהנה הרי שבאמת אף אחד לא ירצה להתחיל לשאול שאלות ולהטריד אנשים בגילאים מתקדמים. אך עריכת תחקיר מעמיק שבסופו ניתן לבנות עץ משפחה אותנטי ומדהים היא כזאת שיכולה לעשות טוב לכל המשפחה. מדובר בתחקיר שנעשה מתוך רצון אמיתי ללמוד והוא יכול גם להראות לבני המשפחה כמה הם חשובים לנו.

 

לפעמים ניתקל ברגשות עמוקים של צער עקב זיכרונות לא נעימים אך בסופו של דבר נגלה עד כמה תרמנו למי שאולי נמנע מלדבר על דברים כואבים שפקדו אותו ועתה מרגיש הרבה יותר טוב כשמישהו מהמשפחה האזין לו. הרכבת עץ משפחה יכולה להביא לתוצאה מדהימה, מוחשית ורגשית כאחד, ולאחר מסע מיוחד ורגשי ניתן לראות איזו תוצאה מכובדת נוצרה ועד כמה אנו באמת מכירים את משפחתנו בצורה רצינית.

 

 

 

 

אודות

חברת שורשים מתמחה בכתיבה הפקה והדפסה של ספרים משפחתיים, סיפורי חיים, וספרי ביוגרפיה אישיים. בנוסף אנו מפיקים עץ משפחה המעוצב כתמונת קיר ממוסגרת. אנו מציעים מתנה יוקרתית ומרגשת למשפחה ולאירועים משפחתיים משמעותיים: חתונת זהב, יום נישואין, יום הולדת עגול לסבא וסבתא, בר מצווה / בת מצווה או כנס משפחתי. באתר ניתן למצוא בין השאר דף ברכות לבר מצווה עשיר ברעיונות וברכות מקוריות.

www.shorashim-teud.co.il

כתיבת תגובה