עצות מועילות להכנת עוגת גבינה

עוגת גבינה נחשבת לקינוח איכותי ומשובח האהוד על רבים מאיתנו, וקיימת במספר רב של וריאציות ומתכונים, ובמגוון גדול של טעמים ותוספות המשתנים לפי טעמים והעדפות האישיות. אפשר למשל להכינה עטופה בביסקוויטים עם אוכמניות או שוקולד, ולהוסיף קפה, תותים, פסיפלורה אננס ועוד. אולם הבסיס המשותף והחשוב להכנת כל סוג של עוגת גבינה, הינו איכות חומרי הגלם שלה, דרכי השילוב בניהם, וההבנה שעוגת גבינה הינה כזו הדורשת השקעה ותשומת לב. זו איננה עוד עוגה ששמים בתנור ושוכחים ממנה.

בעיית הנוזלים בעוגת גבינה

בעיית עודף נוזלים נפוצה ביותר בעת הכנת עגות גבינה בשל הנוזלים הרבים הקיימים בגבינות. אלו מעלים את נפח העוגה ועלולים לגרום לשכבה העליונה שלה להתבקע בעת האפייה. הפתרון לבעיה זו טמון בשימוש ובבחירה נכונה של הגבינות לעוגה, ולכן עדיף להשתמש בגבינות שמנות העוזרות לייצב את העוגה ומונעות את התבקעותה. אם אתם שומרי משקל ובחרתם להשתמש בגבינות רגילות ודלות שומן, יש לסנן את המים מהגבינה בעזרת מגבת או מסננת המונחות על כלי הגבינה למשך מספר שעות. קיימות גם גבינות מיוחדות לאפייה המכילות כמות יחסית קטנה של נוזלים, ואפשר להשתמש גם בקורנפלור העוזר למנוע את התבקעות העוגה.

עצות להכנת ואפיית עוגת גבינה

בעת הכנת עוגת הגבינה חשוב להוציא את המצרכים מהמקרר מבעוד מועד על מנת שיגיעו לטמפרטורת החדר, וכאשר אתם מכינים את הבלילה הקפידו להוציא ממנה את כל בועות האוויר ודאגו שתהיה נטולת גושים. חשוב להקציף בנפרד את חלבוני הביצה עם הסוכר, לזכור שהקצף מוכן כאשר הוא חזק ויציב, ושאם אינו מספיק חזק העוגה תקרוס. מאידך היזהרו גם מפני הקצפת יתר שתגרום להיסדקות העוגה בעת האפייה. את הבלילה יש למזוג לתבנית משומנת ומקומחת  או  לתבנית מצופה בנייר אפייה, כדי למנוע את הדבקות העוגה לתבנית. את התנור יש לחמם מראש לטמפרטורה של כמאתיים מעלות, לעולם לא במצב טורבו, וכאשר העוגה עולה יש להוציאה מהתנור למספר דקות על מנת לאפשר לאוויר לצאת ממנה וכך למנוע התבקעות. לאחר מכן יש להחזירה לתנור ולהנמיך את החום למאה וחמישים מעלות עד לסיום האפייה, ואם העוגה עדיין ממשיכה לעלות יש לפתוח מעט את דלת התנור למספר דקות. מומלץ להניח בתחתית התנור קערה עם מים רותחים, שכן אדי המים ישמרו על העוגה שלא תקרוס וימנעו את השחרת הקצוות.

כתיבת תגובה