פטנט, פיתוח מוצר, דגם ואב טיפוס

בתהליך פיתוח מוצר ישנם מספר שלבים, תחילה צוות הפיתוח עוסק בשלב תכנון הקונספט, קרי מאפיין את הדרך העקרונית הטכנית של ההמצאה או הרעיון וממחיש את אותה הדרך באמצעות שרטוטים עקרוניים, בשלב זה כבר ניתן להגיש בקשה לפטנט על ידי החומר הטכני של תוצרי תכנון הקונספט, כמו כן ניתן לעבור במקביל לשלב עריכת הפטנט לתכנון הדגם, שלב זה כולל תכנון מפורט יותר של ההמצאה או הרעיון המפותח וצוות הפיתוח מתכנן דגם על המחשב בתלת מימד עם מידות סוגי חומרים ופרטים טכניים נוספים. לאחר שלב התכנון מתחילה מלאכת בניית הדגם, קרי צוות בוני הדגמים משתמש בתכנון ויוצר מודל או דגם פיסי לצורך ניסויים.

בשלב זה צוות בוני הדגמים, בעת בניית הדגם ולאחריו משפר ומייעל את המוצר המפותח, בודק את הייתכנות המעשית ולעיתים בונה מספר דגמים כדי לשפר את הביצועים הטכניים של המוצר.

בשלב הבא, פונים להליך תכנון אב טיפוס, תכנון אב הטיפוס מתבסס על הדגם הפונקציונאלי שעובד, על השיפורים והמסקנות של צוות הפיתוח, כמו כן מטפל בעיצוב הסופי של המוצר ומוציא שרטוטים של בניית אב טיפוס.

בשלב הסופי הצוות הטכני מייצר אב טיפוס, לצורך ייצור אב טיפוס פעמים רבות יש צורך לייצר כלים ייעודיים לבניית המוצר הסופי כגון תבניות.
מומלץ לבחור חברה המשלבת צוותים המספקים את כל השירותים משלב הרעיון ועד לשלב המוצר המוגמר, להיפגש איתם כדי לקבל פרטים נוספים ומידע מקצועי כיצד לקדם את הפרויקט שלכם באופן מיטבי.