פרח לכל אירוע

פרח לכל אירוע

הענקת פרחים היא מחווה נפוצה לטוב ולרע, לחתונה או לוויה, וישנם ניואנסים לבחירת סוג הפרח וצבעו על מנת להעביר את המסר הרצוי. בעבר ציירים בחרו להעביר את מושא יצירתם על ידי בחירת פרח שיעביר את הרעיון. לכן עד היום יש משמעות לסוג הפרח שתעניקו.

להלן מספר דוגמאות למשמעויות החבויות בסוג הפרחים:

במבוק- סמל לאריכות ימים, חוסן וחינניות. לפי אמונתם של הסינים, מרכזו הישר והיציב של הבמבוק מסמל את הנתיב אל עבר ההארה, ומקטעיו הם השלבים שיש לעבור בדרך.

ציפורן – סמל לאירוסין, ואילו בסין פרחי הציפורן הם סמל לנישואין.

פרגים- פרחים של פרג הם סמל למוות. פרגים אדומים מסמלים את יום הזיכרון עבור חללי מלחמות העולם וגם בישראל נהוג להשתמש בהם ביום הזיכרון.

ורדים – ורדים אדומים מסמלים אהבה ותשוקה, בעוד שורדים לבנים מסמלים צניעות ובתוליות. לעומת זאת, ורדים צהובים לא כדאי להעניק לאהובת ליבך שכן הם מסמלים קנאה. לפי הקתולים, ורדים אדומים הם סמל למריה הבתולה הקדושה.

חינניות – פרחים של חיננית לבנה הם סמל לתמימות.

סולאנום – צמח מאד רעיל בעל פרחים סגולים ופירות שחורים. הפרחים הם סמל להונאה, סכנה ומוות.

נוסף לכך, על פי האמונה הנוצרית ישנה משמעות נוספת לסוגי פרחים מסוימים,

עלי תלתן – שלושת עלי התלתן הנפרדים מייצגים את השילוש הקדוש – האל, הוא האב, ישו הבן ורוח הקודש.  וידוע לכל שתלתן בעל 4 עלים נפרדים מייצג מזל.

סחלב – פרחים המסמלים שלמות. לפי האמונה הנוצרית, נקודות על פרחי הסחלב מייצגות את דם ישו.

חבצלת – פרחים המסמלים תמימות, טוהרה וצניעות. חבצלת לבנה מסמלת את טהרתה של מריה הבתולה. על פי האמונה הנוצרית המלאך גבריאל הציג למריה חבצלת לבנה כאשר הוא בא לבשר לה כי היא עומדת ללדת את בנו של האל.

דבקון – על פי המסורת הנוצרית, בחג המולד עמידה מתחת לדבקון מעניקה הזדמנות לנשיקה בין השניים שנקלעו תחתיו.

ערער – מסמל צניעות וטוהרה משום שפירותיו מוגנים על ידי עליו. ישנו גם קשר אסוציאטיבי לכתר הקוצים שהולבש לישו. הפרחים של הערער גם מסמלים נצח שכן על פי האמונה הוא אינו מותקף על ידי מזיקים.

פרחים ומשלוחים

ניתן היום למצוא משלוחי פרחים בכל הארץ כאשר במרכז הארץ ניתן למצוא מגוון משלוחי פרחים במרכז, כמו משלוחי פרחים בתל אביב או משלוחי פרחים ברעננה או משלוחי פרחים ברמת גן או משלוחי פרחים בהרצליה או משלוחי פרחים בפתח תקווה משלוחי פרחים בבת ים או משלוחי פרחים בחולון וכמובן בעוד ערים רבות במרכז.

לסיכום, בבואכם לבחור זר לבחיר ליבכם, לאדם אהוב או כואב. חשוב להתחשב באמונה וברקע התרבותי ולבחור זר שמורכב מסוגים שונים של פרחים שיעבירו את המסר שאתם רוצים. שזירת פרחים היא מקצוע שכן מעבר לאסתטיקה יש להבין את הסמליות שטמונה בסוגים ובצבעים השונים של הפרחים

כתיבת תגובה