צביעת רהיטים ולא רק קירות

ישנם רהיטי עץ המשמשים לבית או לגינה שאותם אנו רוצים לשמר על מנת שיוכלו לשמש אותנו לעוד שנים רבות. אחת הדרכים לשימור הרהיטים העשויים מעץ היא על ידי צביעה. הצביעה נעשית על ידי צבע מיוחד לעצים שתפקידו להגן על העץ ולא לגרוע מצורתו וצבעו המקוריים.

יש לשים לב כי בצביעת רהיטים מעץ, בשונה מצביעת קירות, משתמשים בצבע מיוחד, צבע לעץ, ולא בצבעים המיועדים לקירות. צבע לקירות אינו מתאים לרהיטי עץ. צבעים המשמשים לצביעת עץ, הינם צבעים שמטרתם להגן ולשמר את העץ, בעלי תכונות כימיות המגנות ומקנות שכבה עמידה וחסינה לרהיט המונע כניסה של מזיקים ושחיקה של הרהיט.

מצויים גוונים שונים המתאימים לגוון הרהיט המיועד לצביעה. ישנם רהיטי עץ שצבעם אדום או ירוק ואם ברצונו לצבוע אותם ולחזק את צבעם, עלינו להתאים את הגוון הנכון, אחרת המראה המקורי של הרהיט ייהרס. ניתן גם לצבוע את העץ בצבע שקוף שמטרתו לשמר את העץ ולהגן עליו מפני שחיקה, שריטות ומזיקים. ככל שנוסיף שכבות שקופות של צבע לרהיט, צבעו יהיה כהה יותר. יש עלונים רבים בנושא ומגוון רחב של צבעים ופתרונות לצביעת עצים בחנויות השונות המוכרות צבעים לקירות. ניתן להתייעץ עם המוכרים בבחירת גוון מתאים או כיסוי שקוף לשמירה על העץ וכמה שכבות צבע דרושות בכדי לקבל את התוצאה הרצויה.

בבתים בהם יש גינה או מרפסת, ובהם נמצאים רהיטים מעץ, יש להקפיד אף יותר שכן הרהיטים עלולים להינזק מתנאי מזג האוויר המשתנה, בין אם זה גשם או שמש.

לגבי הרהיטים שנמצאים בגינה, יש סכנה מפני חרקים ומזיקים שעלולים לגרום לנזק משמעותי לרהיטים ואף טרמיטים שאוכלים את העץ מבפנים עד שהוא מתפרק ומתכלה.

לכן מאוד חשוב להגן על הרהיטים בעזרת צבע לעץ המקשה על המזיקים לחדור את המעטה החיצוני ומעכב את נזקי מזג האוויר. הרהיט נשמר לאורך זמן גם בתנאי סביבה חיצוניים.

כמובן שתמיד קיימת האפשרות לקנות רהיטים מפלסטיק לגינה ולמרפסת, מבלי לדאוג לבעיית המזיקים והטרמיטים או לנזקי מזג האוויר. אך הפלסטיק אינו בהכרח עמיד יותר מרהיטי העץ.