צילום צנרת- ויפה שעה אחת קודם

מערכות הביוב הביתיות והעירוניות מורכבות ממערכת מסועפת של צינורות, שמטרתם לסלק פסולת. מערכות אלו דורשות תחזוקה ובקרה שוטפת, וכשלים מביניים או פונקציונאליים יכולים להיגרם כמה וכמה סיבות: החל משימוש שגרתי ולא יוצא דופן במערכת הביוב- למשל, מקלחת, שטיפת כלים, הדחת הניאגרה ועוד, וכלה במזג האוויר קיצוני של סופות או שרב כבד, תנועות מזעריות של הקרקע וכו'. שינויי טמפרטורה קיצוניים, סחף של הקרקע, שיטפונות, וכמובן רעידות אדמה או תזוזות נורמליות של הקרקע- עלולים לגרום לכשלים במערכת הביוב. כשלים אלה יכולים לבוא לידי ביטוי בנקבים, כיפופים, עיוותים או שברים בצינורות, הם יכולים לבוא לידי ביטוי בקריסה של מהערכת כולה או חלקה, ויכולים לבוא לידי ביטוי שכשל בחלקים הנוספים שקיימים במערכת הביו, כמו למשל החלקים שתפקידים לחבר בין הצינורות, לקשר או לאטום.

צילום ביוב מאפשר לנו לאות מה מתרחש בנבכי צינורות הביוב כאילו ערכנו שם סיור מודרך. ניתן להגיע לכל פינה ולכל מקום בתול המערכת עצמה, ולראות בהגדלה ובצורה ברורה את הכשל, לרבות נקב זעיר וכמעט לא מורגש.

מדוע "יפה שעה אחת קודם"?

מכיוון שנזק שלא מטופל לא "מסתדר" לבד. אנחנו יכולים להשוות את זה לחור בשן. חור בשן לא ייסתם לעולם מעצמו.  הוא גם  לא  יישאר סטטי. אם לא יטופל, הוא פשוט ילך ויעמיק פנימה ו/או יתפשט לשיניים הסמוכות. כך או כך הוא יגרור אחריו לנזק ארוך, מתמשך ומורכב יותר. הוא הדבר בנוגע לחורים במערכת הביוב או לשברים, כיפופים או עיוותים.

צילום ביוב הוא רובוטיקה מתקדמת ביותר המאפשרת איתור מוקדם של כשלים מערכתיים במערכת הביוב ומכאן גם אפשרות של מתן מענה מוקדם ככל שאפשר. אמנם עלות צילום ביוב אינה נמוכה אולם תיקון צנרת, בפרט כאשר לא יודעים מהי בדיוק הבעיה והיכן היא מתרחשת, שלא לומר על גילוי בשלב מאוחר כאשר הזנק כבר חמור יותר- כל זה כרוך בעלויות גבוהות הרבה יותר, והפעם גם בעוגמת נפש ובתסכול.

רובוטיקה זו מצלמת במעגל סגור והיא מותאמת לערב רב של מערכות ביוב. לאלו שקוטר הצינורות שלהן הוא  32 מ"N וגם לאלו שקוטר הצינורות שלהם הוא 24 צול. התוצאה זהה: שיקוף ברור וגלוי של פנים הצנרת, בהגדלה, כך שגם הפגן הכי זעיר נחשף.

התנאי היחיד שיש להקפיד עליו כאשר מעוניינים לבצע צילום צנרת היא לוודא כי מצלמת הביוב בה משתמש איש המקצוע  היא מצלמה איכותית (רצוי מתוצרת גרמניה)  ולא מצלמה זולה ופשוטה. מצלמות ביוב זולות הן מהימנות הרבה פחות, ולא פעם מפספסות כשל או מאתרות אותו במקום אחר- כלומר, סטיית התקן היא גדולה ורמת האמינות נמוכה.

כתיבת תגובה