קורסים בתחום הכלכלה ושוק ההון

לא משנה איזה מקצוע למדתם אחרי הצבא, וזה גם לא משנה כמה אתם מרוויחים היום, כמעט כולנו באותה הסירה- אנחנו לא מרוויחים בהתאם ליוקר המחייה. אם פעם הסבים והסבתות שלנו יכולו לקנות לילדים שלהם בית בלי לקחת משכנתא, היום המצב הוא אחר לגמרי.

אבל אחת הסיבות שבגלל אנחנו חיים לא ברמה שהיינו רוצים היא צורת החשיבה שלנו. אנחנו חושבים על חיסכון כמשהו מאוד חד מימדי, שתלוי אך ורק בכמות הכסף שנשים בצד. לדוגמא, כל חודש נשמור 500 או אפילו 1000 שקלים. פלא שאנחנו מתבאסים כשאנחנו מחשבים כמה זמן ייקח לנו לחסוך לבית?

וגם אם יש לנו חיסכון עם ריבית של 4 אחוז, איך זה שיש אנשים שעושים יותר כסף מאיתנו, גם אם הם מרוויחים כמונו או אפילו פחות ממה שאנחנו מרוויחים? לא, זה לא תלוי רק בהוצאות, אלא גם בדרך שבה אנשים מנהלים את הכסף שלהם.

קורס השקעות בשוק ההון הפך להיות אחד הקורסים הכי חמים בשנה האחרונה, והוא יכול לתת לכם את החוכמה בכל מה שקשור לניהול הכסף וצבירת הון.

מספר האנשים שבוחרים לקחת קורס מסחר וקורסים אחרים בתחום הכלכלה ושוק ההון הוא עדיין קטן מאוד, בהשוואה למקצועות וקורסים שהם לכאורה יותר פרקטיים, משום שרוב האנשים עדיין לא גילו את היתרון שיש לשוק ההון ואיך הוא יכול לעזור לנו להגדיל את הכסף שלנו.

אם הייתם לוקחים קורס בורסה הייתם מגלים שאתם יכולים לעשות ריבית עוד יותר גבוהה מזו של חיסכון רגיל בבנק. ומה זה משנה אם עושים ריבית של 4 אחוז או 10 אחוז? זה משנה, המון. תעשו את החישוב בעצמכם, ותראו איזו השפעה יש לעלייה בריבית על גידול ההון שלכם. הרי זה הכל עניין של ריבית דריבית, וככל שהריבית שלנו גבוהה יותר, כך ההון גדל יותר, ואז יש סכום גדול יותר שמקבל את אותה הריבית. ההבדל במספרים הוא בלתי ייאמן, אבל בעצם גם מאוד פשוט.

חשוב לזכור ששוק ההון הוא לא דבר מאוד יציב, ולכן רצוי לא לקחת סיכונים. יש את אלה שמשקיעים באופציות, שיש בהן סיכון גדול אבל סיכוי לעשות הרבה כסף בזמן מאוד קצר. אבל מי שחושב לטווח הרחוק, יכול למצוא לו מניות שבהן יוכלו להשקיע ולהחליף אותן למניות אחרות אחרי שיכפיל את העסק. צריך הרבה סבלנות וצריך גם לדעת מתי לזוז ולאן לזוז עם הכסף שצוברים.

כתיבת תגובה