קורס גישור – מבנה ותכנים

גישור היא שיטה אלטרנטיבית לפתרון סכסוכים, אשר מוכרת בחוק, ומאפשרת לפתור סכסוכים בצורה פשוטה יותר וזריזה יותר ללא התערבות מצד בית המשפט (פרט לאישור בסוף התהליך). קורס גישור מאפשר לתלמידים לרכוש את הכלים הייחודיים באמצעותם יוכלו להיות מגשרים מוסמכים, לגשר ולפשר בין צדדים מסוכסכים ולסייע להם להגיע לפשרה.

מבנה קורס גישור

במרבית המוסדות אשר מעבירים קורס גישור, קורס הגישור ימשך כ-60 שעות אקדמאיות אשר יתפרשו בדרך כלל על 10 שבועות כאשר יתקיים מפגש אחת לשבוע שימנה כ-6 שעות אקדמאיות (דהיינו 4.5 שעות). קורס גישור יכלול שיעורים עיוניים שיכללו בין היתר מספר הרצאות, תרגילים וניתוחי אירועים לצד שיעורים מעשיים שיכללו סימולציות שונות ותרגולים מעשיים. אלה יציבו את התלמידים אל מול התרחישים העתידיים בהם יאלצו לעסוק. שיטות הלימוד האלה אשר מציע קורס גישור, מאפשרות לתלמידים לעבור את חווית הגישור בעצמם ולהתנסות במכלול הכלים והידע שרכשו, עוד בטרם עליהם לבצע אותם לבדם. באופן זה, התלמידים צוברים ניסיון מעשי, ידע מעשי וביטחון עצמי רב שיאפשר להם התמודדות טובה יותר עם מקרי גישור שונים.

תכני קורס גישור

התכנים המועברים בקורס גישור יכללו בין היתר: את לימודי תהליכי המשא ומתן ההכרחיים לשם ביצוע גישור בין צדדים מסוכסכים. התלמידים ילמדו את דרכי ההתמודדות עם סכסוכים, יבינו את הדרכים לביצוע משא ומתן וירכשו את הכלים הנדרשים על מנת להצליח בביצוע משא ומתן חיובי ומועיל שיספק את שני הצדדים. כמו כן, התלמידים ילמדו לנתח קונפליקטים ולנהל נכונה את הסכסוך כך שהצדדים יוכלו להביע כל אחד את עמדתו בצורה מכובדת ואף לשמוע את דעתו של הצד שמנגד. בנוסף, קורס גישור יעסוק בנושאים כמו מיומנויות יצירת קשר (הקשבה אקטיבית, תקשורת לא מילולית ועוד) ובו התלמידים ילמדו את בסיס תהליך הגישור, שלביו ומטרתו, יכירו את המנגנונים ליישוב סכסוכים מחוץ לבתי המשפט, ילמדו את הפרקטיקה הנדרשת לתהליכי הגישור השונים, יכירו את תפקיד המגשר ואף ילמדו שיטות שונות ומגוון פתרונות ייחודיים, יצירתיים ואפקטיביים אשר יסייעו להם לפתור וליישב סכסוכים.

היכן ניתן ללמוד קורס גישור?

בימנו, המודעות ליתרונות תהליכי הגישור ידועה הן לאלו המחפשים גישור והן לאלו המחפשים ללמוד את המקצוע. ועל כן, אוניברסיטאות רבות, מכללות רבות ושאר מוסדות לימודיים שונים מציעים לקהל הרחב ללמוד קורס גישור במחוזם. הבחירה היכן ללמוד קורס גישור נתונה לשיקולם של התלמידים, ובהתאם למה שהם מחפשים. כך שמי שמחפש ללמוד קורס גישור קרוב לבית יבחר במוסד הלימודי הקרוב ביותר אליו, בעוד לעומתו, אדם שיחפש ללמוד קורס גישור שמכיל את תוכנית הלימודים המקיפה ביותר לצד מרצים מקצועיים ושיטות לימוד חדשניות ויצירתיות יבחר במוסד הלימודי שמאפשר זאת.

כתיבת תגובה