קידום אתר עסקים ואתרי אינדקס – כמה טיפים לא טריוויאלים

לפני כמה חודשים התחלתי בקידום של אתר עסקים מקומיים של זכרון יעקב, בנימינה, כרכור והאזור.

לכאורה נראה כי מדובר במשימה קשה למדי – ברשת הישראלית קיימים מספר אתרים חזקים מאוד בפריסה ארצית – ipp,דפי זהב, בזק 144 ואתר תגובות (t.co.il). מעבר לכך, נפח החיפושים באזור הגאוגרפי הוא לא גדול במיוחד והמלחמה על כל שאילתה היא קשה במיוחד.

למרבה המזל, במהלך הזמן גיליתי כמה טריקים שאפשר להשתמש בהם וחלקם אפילו נוגדים את הטקטיקות המסורתיות בקידום אתרים –

1.כותרות קצרות : בדרך כלל אינדקסים דוחפים בכל כותרת כמה צירופים של אותו ביטוי בתקווה שגוגל יקרא את כולם. בפועל גוגל ישראל יודע לזהות צורות שונות של אותיות יחס ואפילו צורות יחיד ורבים כך שבפועל אתר שמשתמש בכותרות קצרות יכול להיראות לו טבעי יותר ופחות ספאמי. אבל מסתבר שגם לגולשים נוח יותר לראות כותרות קצרות מאשר כותרות ארוכות מכיוון שהתחביר שלהן נכון יותר (הן לא נראות כמו אוסף אקראי של מילים). בבדיקות שאני עורך כל יום, גילתי שהאתר מקבל תנועה גם מעמוד שני (!), וכאמור, מדובר בתחום בעל נפח חיפוש מצומצם.

2.שמירה על היררכית הכתובות ברמה סבירה (יעיל גם לאתרים שאינם מהתחום) – לא הרבה אנשים יודעים שכל פעם שיורדים ברמת הספריה מהשרת הראשי, גוגל  עלול לייחס לדף פחות חשיבות. הרבה מתכנתים משתמשים בתכונה של אפאצ'י שנקראת mod rewrite ותפקידה לשנות את מבנה הכתובת (במקרה שלנו, לצרכי SEO). הבעיה היא שלפעמיים מעדיפים להפריד בין פרמטרים שונים (כל מה שיש אחרי ה?) באמצעות יותר מדי ספריות (לעיתים אף 3 או 4), מה שעלול לגרום בדיוק לתוצאה ההפוכה! חשוב לזכור שאפשר לקבוע תנאים כך שכתובת URL שמתחילה במספר תפנה לעמוד אחר מאשר URL באותה רמה, שלא מתחילה במספר (לדוגמה http://www.mydomain.com/123/page_name יפנה באמת לדף numbers.php מול http://www.mydomain.ocm/demo/page_name שיפנה באמת לדף demo.php)

3.לא לקשר לאותו עמוד ב20 צורות שונות מעמוד מסוים! –  זו טעות נפוצה שרואים בהמון אתרים שמנסים לרכב את הגל של קישוריפ פנימיים בתוך האתר, אבל קישור לעמוד מסוים בכמה ביטויים שונים מאותו העמוד נראה לא טבעי וגם מאותת על ספאם.

4.מכירת קישורים במסווה של רישום לאינדקס – אנשים, תעשו לי טובה! לתת למי שמשלם לכם 25 שקל בחודש קישור קבוע מהעמוד הראשי לאתר שלו , גם באתר אינדקס – זו מכירת קישורים לכל דבר. אל תיקחו את הסיכון (או שתשימו nofollow).

כתיבת תגובה