קצת על תמ"א 38

ישראל היא יחסית ארץ ללא רעשים ססמוגרפים תכופים, אך אין זה אומר שאין אפשרות שבעתיד נחזה ברעידת אדמה משמעותית. למעשה, מומחים רבים בתחום חוזים כי אכן עלולה להתרחש רעידת אדמה וזאת על רקע המיקום הגיאוגרפי של ישראל- על השבר הסורי אפריקאי. אם בוחנים את העבר של רעידות האדמה בישראל אפשר בהחלט לראות עדויות לכך שישראל נמצאת במיקום רגיש מאוד.

חוק תמ"א 38 הוא הפיתרון שהמדינה מציעה למקרה של רעידת אדמה. לפי חוק תמא 38 מבנים אשר בנייתם נעשתה לפני שנות השמונים במאה העשרים הם מבנים שאינם עומדים בתקן של עמידות מבנים במקרה של רעידות אדמה (תקן 413) חוק תמ"א 38 מציע לדיירים לבצע חיזוק מבני למבנים אשר אינם עומדים בקריטריון המוצע. החוק מעודד את וועדי הבתים והמבנים לחזק את המבנה, וזאת באמצעות פטורים ממס והטבות נוספות.

על מנת להתחיל בהוצאה לפועל של התוכנית יש לקבל את ההסכמה של כל הדיירים, ולמצוא יזם או קבלן שיתחילו לבצע את העבודה. החיזוק המבני פעמים רבות כולל שיפוץ חזית הבניין, הוספת מעלית, שיפוץ החניות, המרפסות ועוד. המטרה בסופו של דבר היא לחזק את היסודות של המבנה, ולהפוך את המבנה לבטיחותי ועמיד בפני רעידת אדמה או אסונות טבע אחרים.

חשוב מאוד שהדיירים יבינו את המטרה של הוצאת התוכנית לפועל, על מנת שלא יטרפדו אותה מחוסר הבנה.

כתיבת תגובה