רטינול וזה הכל

הקוסמטיקה של השנים האחרונות מתחילה לחזור לשורשים. לא עוד שימוש בחומרים כימיים מזיקים לעור, אלא שימוש בחומרים טבעיים ונגזרות של חומרים שונים שמקורם מהטבע. כיום קשה כבר למצוא קוסמטיקאית שלא עושה שימוש בחומרים ממקור טבעי וצמחי בחומרים בהם היא משתמש. אחד מהחומרים האלה נקרא רטינול. אז מהו אותו רטינול והאם ניתן למצוא אותו אצל כל קוסמטיקאית?

רטינול- על שום מה ולמה?

רטינול היא מילה אשר באה לתאר ויטמין שכולנו צורכים: ויטמין A. ויטמין A הוא כוהל, אשר מסיס בשמן. כיצד ניתן לקבל רטינול בצורה טבעית? בעיקר מן האוכל. מזונות אשר מקורם מן החי כגון חלב על מוצריו, ביצים או כבד וגם ירקות מסוימים (כגון גזר או כרוב) מכילים ויטמין A  החיוני כל כך לעורנו.

רטינול מפעיל אפקט הדומה לזה של חומצה רטינואית, אבל, בניגוד לאותה חומצה, רטינול אינו גורם לתופעות לוואי הנגרמות מהחומצה.

רטינול חודר לעומק העור ביעילות רבה וגורם לאפקט זהה לזה הנוצר על ידי חומצה רטינואית, אך ללא תופעות הלוואי העלולות להיגרם ממנה.

רטינול ממקור טבעי והשימוש בו

קוסמטיקאיות רבות המעוניינות להגדיל את קהל הלקוחות שלהן בוחרות יותר ויותר לבצע טיפולים באמצעות רטינול טבעי. כל קוסמטיקאית יודעת ששימוש בחומרים מזיקים לעור, גם אם בטווח קצר או ארוך, כבר מזמן יצאו מהאופנה.

השפעת הרטינול על העור היא רבה. קוסמטיקאית הבוחרת לעשות שימוש ברטינול עושה זאת על מנת להקטין ולמתן את הופעת הקמטים על פני העור. רטינול מעבה את האפידרמיס ומשפר את מראה העור. קוסמטיקאית יכולה לבצע טיפול רטינול טבעי גם על לקוח או לקוחה הסובלים מפיגמנטציה כיוון שביכולת הרטינול לשפר את מצבו של עור הנפגע מהשמש.

רטינול משפיע על תהליכים ביוכימיים המתרחשים בעור, ויוצרים השפעה ממוקדת. כיום קוסמטיקאית יכולה להגיע לתוצאות טובות ויעילות יותר באמצעות שימוש ברטינול ממקור טבעי.

גם לקוחות בעלי עור בעייתי יכולים ליהנות בביקור אצל קוסמטיקאית משימוש ברטינול טבעי. הרטינול מווסת את חלב העור ועוזר לקלף קומודונים.

ניתן לומר כי בין שלל החומרים אשר קוסמטיקאית עושה בהם שימוש, חשוב שלפחות מרבית החומרים בהם קוסמטיקאית משתמשת יהיו ממקור טבעי כדוגמת רטינול שהשפעותיו נמצאות כחיוביות ומועילות לעור.

כתיבת תגובה