רכיבה טיפולית – לטפל באמצעות הסוס

במהלך השנים האחרונות, הפכו דרכי הטיפול במסגרת הרפואה המשלימה לשיטות מקובלות ופופולאריות ביותר בקרב הציבור. בעבר, לא הייתה הרפואה המשלימה כה מקובלת, אז, האמינו אנשים רבים רק ביכולותיה של הרפואה המסורתית. עם חלוף השנים, כאשר לא מצאו אלו פיתרון לבעיותיהם, הם החלו לנסות שיטות אלטרנטיביות ורבים מהם מצאו פיתרונות לבעיותיהם במסגרת הרפואה המשלימה.

בין דרכי הטיפול במסגרת הרפואה האלטרנטיבית תוכלו למצוא: דמיון מודרך, פרחי באך, שיאצו, טיפול בתזונה, הילינג, נטורופתיה, צמחי מרפא, ליצנות רפואית, אבחון ותזונה בעיניים סיניות, רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי, רכיבה טיפולית ועוד. כיום, נעזרים אנשים רבים ברפואה המשלימה . כמו כן, ישנו ביקוש רב עבור מטפלים מקצועיים במגוון מקומות תעסוקה כמו למשל- בתי חולים, קופות חולים, בתי ספא נבחרים, בתי טבע ומרפאות מגוונות.

לימודי הרכיבה הטיפולית מתאימים לאנשים אשר שואפים לטפל בדרך אחרת, ייחודית ויצירתית. הרכיבה הטיפולית מתבססת על יצירת קשר ואמון. במידה ותבחרו ללמוד את המקצוע, תעברו מסע מרתק אל תוך נפשכם ותוכלו ליצור קשר מיוחד עם הסוס והמטופלים שלכם. לימודים אלו מתאימים בעיקר לאנשים אשר אוהבים בעלי חיים.

במהלך הטיפול, מקבל המטופל מענה לצרכיו הפיזיים והנפשיים. באמצעות הרכיבה על הסוס, עוצמתו וכוחו של הסוס, תרגילי הרכיבה, הטיפול ושיתוף הפעולה, יכול המטופל להתפתח, לגדול ולהתחזק. נוסף על כך, לומד המטפל כיצד לתווך ולשקף התנהגויות חיוביות משמעותיות. בצורה זו יכול המטופל ללמוד על עצמו ועל סביבתו.

רכיבה טיפולית – מה לומדים במהלך השיעורים?

במהלך לימודי רכיבה טיפולית, ירכשו הסטודנטים ידע נרחב במגוון תחומים, ביניהם ילמדו הסטודנטים על אנטומיה, פיזיולוגיה, ציוד ואביזרים, הכשרה מעשית ברכיבה וממשק, קינסיולוגיה, פרזול פיזיותרפיה, פסיכולוגיה, הכשרה טיפולית ותרגול של מיומנויות בתחום יחסי מטפל – מטופל, חינוך מיוחד, תנועתו של הסוס, הכשרה מעשית בטיפול ברכיבה לאוכלוסייה מגוונת מרקעים רגשיים, חברתיים ופיזיים שונים ועוד. מסלול הלימודים נבנה על ידי אנשי המקצוע המובילים בתחום והוא המסלול היחיד בישראל אשר מכשיר מטפלים ברכיבה. בוגרי קורס רכיבה טיפולית יקבלו תעודת מדריך לרכיבה ותעודת מטפל ברכיבה. התעודה מוכרת על ידי מינהל הספורט במשרד החינוך.  תוכנית הלימודים הינה מקיפה ביותר והיא תאפשר לסטודנטים לרכוש השכלה נרחבת ולעבור תהליכים נפשיים אשר יסייעו להם להפוך למטפלים מקצועיים ורגישים.

אם ואתם חשים מבולבלים מעט, או במידה ויש לכם שאלות נוספות לגבי תכני הלימוד, המורים במכללה, המסלולים השונים ועוד, תוכלו לקבוע לעצמכם פגישת ייעוץ. הפגישה תתבצע על ידי אנשי מקצוע מנוסים ואמינים אשר יספקו לכם את כל המידע הדרוש לכם. בצורה זו תוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה והשקולה ביותר. במידה ואתם מעוניינים להירשם ללימודי רכיבה טיפולית, תוכלו ליצור קשר באמצעות הטלפון. נוסף על כך, תוכלו למלא את הפרטים שלכם בטופס יצירת הקשר ונציג מטעם המכללה יחזור אליכם בהקדם האפשרי.

כתיבת תגובה