רפואה משלימה לגוף ולנשמה

בעונת החורף הגוף שלנו רגיש יותר, ולא רק הוא; גם הנשמה שלנו רגישה יותר, כנראה בגלל מזג האוויר הקודר שיוצר אווירה לא נעימה שמשפיעה עליה. על כן, חשוב שנכין את הגוף שלנו כבר עכשיו, כדי שבגוף והנשמה שלנו יהיו חולים.

את שני אלו אפשר להכין לקראת החורף בעזרת רפואה משלימה. את הגוף בוודאי שאפשר להכין גם עם תרופות וטיפולים של הרפואה הקונבנציונאלית, אבל רפואה משלימה במרכז יכולה לעשות עבודה לא פחות טובה, ואולי אפילו טובה יותר מחברתה הקונבנציונאלית. וכמובן, בוא לא נשכח שעם הרפואה המשלימה הורגים שתי ציפורים במכה אחת- אנחנו עוזרים גם לגוף וגם לנשמה שלנו, שזה משהו ששום רפואה מתחרה לא יכולה לעשות.

בכל מה שקשור לגוף, כל בעיה שיש יכולה להיות נחלת העבר, כל עוד עושים אתה טיפולים הנכונים ומתמידים בהם. ועדיף להקדים תרופה למכה, כלומר לעשות את הטיפולים עוד לפני שחווים את הבעיות והתסמינים שלהן.

אחת הבעיות השכיחות בחורף היא כאבי גב, בגלל צינון ובגלל קור. טיפול בבעיות גב שכאלה בשיטת הרפואה המשלימה הוא טיפול שאינו פולשני ואינו כרוך בתרופות (שאינן מחומרים טבעיים). רפלקסולוגיה יכולה לעזור בתחום הזה. זהו טיפול פשוט שכולל עבודה על העצמות והשרירים של הגוף ועבודה על תנועה שלהם.

אבל לא רק טיפול בבעיות גב אפשרי בשיטת הרפואה המשלימה. טיפול באלרגיות הוא עוד אחד מהיתרונות של הרפואה המשלימה, ויש לכך הצלחה גדולה לא רק בחורף אלא גם ביתר חודשי השנה, ובייחוד באביב (אז מתחילים הפריחה והאבק וכל האלרגנים למיניהם מתחילים להתעטש בלי סוף).

הרפואה המשלימה נחוצה תמיד, ואף מצליחה לעזור. אבל יש מקרים שבהם המצב חמור מדי, ואז צריך התערבות של רופאי של הרפואה הקונבנציונאלית. אך אין זה מפחית מיכולותיה של הרפואה המערבית, אלא מעיד על רשלנות של החולים עצמם. אם היו דואגים לטפל בגוף שלהם טוב יותר ולעתים תכופות יותר, טיפולים פשוטים ולא פולשניים היו עוזרים להם לשמור על הבריאות שלהם.

מי שרוצה מידע מעמיק על הרפואה המשלימה כדאי שיקרא מאמרים וכתבות בנושא, ילך להרצאות ואפילו יבקר במכללות המתמקדות בתחום זה.

כתיבת תגובה