רפואה משלימה לטיפול בבעיות רפואיות

אנשים רבים הסובלים מבעיה רפואית כלשהי ופנו לקבלת טיפול בשיטות הרפואה הקובנציונאליות, לא תמיד הביעו סיפוק על תוצאות הטיפול ואותה בעיה המשיכה לשוב ולתקוף אותם. רבים החליטו לפנות לקבלת טיפול בשיטות רפואיות לא קובנציונאליות ולנסות שיטות אחרות שלא היו מקובלות ופופולריות בעבר מחוסר ברירה ורצון עז להיפטר מהבעיה הרפואית.

עם הזמן, שיטות טיפול אלו, השייכות לקטגוריית הרפואה המשלימה, צברו תאוצה וכיום מוכרות בכל הארץ. רבים פונים לקבלת טיפולים בשיטות האלו ואף הפכו זו לדרך קבע וחלק מאורח החיים שלהם. שיטות הטיפול השונות כגון דיקור סיני, צמחי מרפא ועוד, כולן תחומים בקטגורית הרפואה המשלימה. כל אדם יכול להתחבר לשיטת טיפול שונה שמתאימה ועוזרת לו.

לאחר שראו כי שיטות טיפול אלו נעשו מבוקשות, החלו קופות החולים השונות ובתי חולים מסוימים, לשלב אנשי מקצוע מתחום הרפואה המשלימה שיספקו טיפול ללקוחותיהם ואף בחלק מהמקרים, שילבו רופא קובנציונאלי עם איש מקצוע שלמד רפואה משלימה בכדי לאבחן יחדיו בעיה מסוימת אצל המטופל.

רפואה משלימה במרכז לדוגמה, המתעסקת בשיטות טיפול לא קובנציונאליות, יכולה לעזור ולתת טיפול בבעיות גב או טיפול באלרגיות לאותם אנשים הסובלים מבעיות רפואיות ומאסו באותן תרופות שקיבלו דרך שיטת הטיפול לה אנו רגילים. את הבעיות ניתן לפתור דרך שיטות טיפול שונות לבחירת המטופל.

פעמים רבות, כאשר אנו סובלים מבעיה רפואית כלשהי וניגשים לברר את העניין אצל הרופא, אותו איש מקצוע שבודק אותנו, לבסוף מטפל נקודתית בבעיה ולעיתים אף נותן מרשם לכדורים שמטפלים בכאב שנגרם לנו עקב הבעיה. בעיה זו לא תמיד נפתרת לטווח הרחוק ותחזור ותתקוף אותנו גם בעתיד. בעצם, אנו מקבלים טיפול שמשכיח את הכאב אך לא מעלים את שורש הבעיה.

רפואה משלימה, היא שם כוללני לשיטות טיפול לא קובנציונאליות בדרכים שונות, המתעסקת בטיפול בנפש של האדם תחילה ואחר כך בבעיה. על פי רפואה זו, אם נפש האדם לא בריאה אזי גופו יהיה לא בריא ולכן אותם אנשים הסובלים מבעיות מסוימות כמו כאבי גב לדוגמה, צריכים לקבל לא רק טיפול בבעיות גב נקודתי, אלא טיפול בשורש הבעיה על מנת שזו לא תחזור ותתקוף בעתיד. צריך לרדת לשורש העניין ולהבין מה גורם לכאבים אלו לחזור כל פעם מחדש.