רק אהבה מספיקה לזוגיות טובה?

לפני כמה ימים שוחחתי עם הבת שלי בגיל ההתבגרות בעקבות סרט שצפינו בו והיא שאלה אותי: אמא – אהבה בין בני זוג זה מספיק כדי לתחזק זוגיות טובה?
הרגשתי שנורה ענקית נדלקת לי בראש והחלטתי להתיחס לשאלה התמימה הזו שלה בכובד ראש ולצאת למסע חקירה קטן בסביבה הקרובה שלי, שכנות, עמיתים למקצוע וקרובי משפחה.
כפי שאתם בודאי מנחשים, קיבלתי מגוון מאוד גדול של תשובות, יחד עם זאת כאשר תמצתתי את הסיפורים המסורבלים ששמעתי הגעתי למסקנה שיש שלושה מרכיבים משמעותיים שבלעדיהם זוגיות טובה לא יכולה להתקיים , גם כאשר האהבה פורחת!
מכירים את הזוגות האלה שמאוד אוהבים ולא מוסגלים לחיות תחת אותה קורת גג?
או את אלה שהריבים שלהם מצליחים לגרום לאדמה לרעוד מתחת הרגליים ולייצר קרעים ונתקים? אולי את אלה שלמרות האהבה העזה מוצאים עצמם בסיפור אסור של בגידה לא מתוכננת?
אז מה הם המרכיבים האלו שבלעדיהם ההאהבה אינה מספיקה, שאיתם הזוגיות פורחת, מתעצמת ומצליחה?
מחוייבות – בזוגיות אתם צריכים להישאר מחוייבים ל חיבור המיוחד בינכם. מחוייבים לזוגיות שייצרתם, הזוגיות היא החיבור, מה שאתם מכניסים לתוכה ויוצקים ללבה שלה, זה מה שהיא מחזירה לכם. כאשר אתם מחוייבים לזוגיות, תעשו הכל כדי לוודא ששום דבר רע לא יקרה לה, שום פגע לא יפגע בה. מחוייבות לזוגיות תביא לרצון לבלות יותר זמן עם הפרטנר ולהגיע להסכמות לגבי נושאים חלוקים.
תקשורת – איזו מין זוגיות מתקיימת עם תקשורת מינימלית או ללא תקשורת כלל? אין ספק שככזו היא תיכשל . ללא תקשורת בין בני הזוג, כזו שמקדמת אותם, כזו שמביאה בחשבון את הצרכים והרצונות של שניהם, הזוגיות מתמוטטת. היא הופכת להיות עטיפה של משהו שהיה פעם…… ופעם היתה תקשורת זוכרים? שמירה על תקשורת פתוחה, מעצימה, מכילה ומקדמת מזמינה כל זוגיות שיש בה אהבה לפרוח!
נאמנות – כדי שזוגיות תעבוד טוב , שני בני הזוג חייבים להישאר נאמנים אחד לשני. זה פשוט לא עובד אחרת. אהבה לא מכפרת או מכסה על חוסר נאמנות. נאמנות למחויבות שיצרתם אחד כלפי השני, לחזון שלכם לעתיד, לרצון שלכם לבלות את שארית חייכם עם האדם הזה. בחולי ובטוב… נאמנות לבן הזוג על ידי שליטה בגוף, שליטה בנפש… מציאת העניין בפנים בעצמכם ובבן הזוג.
כאשר חשבתי על הנושא שוב, הבנתי שאהבה בעצם חשובה מאוד, היא המפתח- אבל ללא שלושת המרכיבים הנוספים של מחוייבות, תקשורת ונאמנות שום זוגיות לא תחזיק מעמד!
שתהיה לכם זוגיות נהדרת!

סנדרה רגב- בונה גשרים בין אנשים
אימון אישי וזוגי
גישור משפחתי
www.sandraregev.com

כתיבת תגובה