שיער דליל – לא לגברים בלבד

שיער דליל זו תופעה שנוגעת לשני המינים. אם פעם נהגו לחשוב שהתקרחות ונשירת שיער הן תופעות גבריות בלבד, קונספציה זו השתנתה בשנים האחרונות: גם נשים נדרשות לטפל בנשירת שיער מוגברת, היווצרות של שיער דליל ואפילו קרחת.

בעידן המודרני מי שסובל מהתופעה של שיער דליל, כבר לא מוכן להסתפק בפתרונות כמו פאה נוכרית או תוספת שיער מלאכותית. לעיתים המראה שלהן כל כך מרושל, שכבר עדיף לוותר עליהן ולחפש פתרונות מסוג אחר.

מה דעתך על השתלת שיער?

כדי להתמודד עם סוגיה זו בדרך הטובה ביותר, פותחו בשנים האחרונות שיטות שמאפשרות פתרונות כמעט מושלמים לנושא. השתלת שיער היא אחת מהשיטות המוכַרות והמוצלחות בעולם, שפועלת כבר כמה שנים. ישנם עוד פתרונות, אך זה נחשב לטוב מביניהם.

תהליך השתלת שיער מתבצע על ידי לקיחת זקיקים של שיער מצידי הראש. אלה נשתלים באזורים שבהם קיים שיער דליל או שאין שיער בכלל. כדאי לציין, שהשיער שקיים בצידי הראש אינו תחת השפעתו של ההורמון DHT שאחראי על התקרחות אצל גברים. האזורים שנמצאים תחת השפעתו הם אזור המפרצים ומרכז הקרקפת.

הסיבות להתקרחות אצל גברים

למרות שההתקרחות אצל גברים נחשבת לתופעה מוכרת וידועה , לא כל הגברים מתקרחים, ולפעמים אפשר לעכב או אף למנוע התקרחות בגיל צעיר או בגיל מתקדם יותר. ההתקרחות משמעותית אצל גברים מתחילה בשנות ה-40, כשכבר באמצע שנות ה-20 יש רמזים למה שעתיד לבוא בהמשך.

ההתקרחות אצל גברים או הופעת שיער דליל בגילאים השונים, נגרמת בדרך כלל מסיבות הורמונאליות ואין מה לעשות נגד זה. אך אפשר להאט את התהליך, על ידי חשיפה מועטה של הקרקפת לשמש, שימוש בתכשירים להמרצת עור הקרקפת והימנעות מחומריים כימיים שמזיקים לשיער. אין כאן הבטחה שלא תתקרחו, אך זה בהחלט יכול לסייע.

תופעת שיער דליל אצל נשים

ישנו מגוון רחב של גורמים – מערכתיים, סביבתיים והורמונאליים – אשר גורמים לצמיחת השיער ולנשירתו אצל נשים. השפעות שליליות על עור הקרקפת יכולות גם הן לגרום לנזקים בצמיחת השיער ולהופעת שיער דליל. התנאים השליליים שנוצרים בעור הקרקפת יכולים לפגוע במצב השורשים והדרך מכאן עד לפגיעה במצב השיער, גם אצל נשים, קצרה ביותר.

ואלה חלק מהגורמים אשר יכולים להזיק לבריאות השיער אצל האישה המודרנית:

  • תורשה – אמנם ברוב המקרים מדובר בגברים שסובלים מבעיות תורשתיות, אך גם נשים סובלות מהתקרחות או שיער דליל מאודבגלל הוריהן
  • ליקויים בזרימת הדם הרציפה לזקיקי השיער – הפרעות לזרימת הדם אל עור הקרקפת יכולה לפגוע באיכות ובאורך החיים של השיער. בין הגורמים שיכולים להביא לכך: דאגות, מתחים או שיער אסוף הדוק מדי
  • בעיות בעור – שיער בריא יכול לצמוח רק בקרקפת בריאה ונקייה. הקפדה על טיפוח עור הקרקפת, שימוש בשמפו מתאים בתכשירים לתמריץ העור, יכולים לשפר את איכות החיים של שורשי השיער ואף לשמר את הקיים
  • העדר איזון הורמונאלי – איזון הורמונלי תקין משפיע על צמיחת השיער ואין זה סוד שנשים חשופות במהלך חייהן לשינויים הורמונאליים תכופים. במקרה ויש חשש שאת נמצאת באחד מהשלבים שבו את עוברת שינוי הורמונלי (גיל ההתבגרות, לידה,גיל המעבר ועוד), כדאי לגשת לרופא המשפחה ולקבל טיפול תרופתי שיחזיר את האיזון ההורמונאלי לגוף, וימנע מצב של נשירת שיער והופעת שיער דליל.

כתיבת תגובה