שיפוץ דירה ישנה

מתאים לכם לשפץ? שיפוץ הדירה הוא אחד הדברים המהנים והמספקים ביותר בחייו של כל אדם. יחד עם זאת, זה גם אחד התהליכים הכי מתסכלים שקיימים.

שיפוצים הם אפשרות מצוינת לשפר את חזות הבית, את איכות החיים ולרוב אפילו ערך הנכס, אבל עד סיום השיפוץ מוצאים עצמם אנשים רבים על סף שיגעון. ברשימת הקשיים שעולים כאשר מבצעים עבודות שיפוצים ניתן למנות התמודדות קשה עם קבלנים אשר עובדים תחת לוח זמנים בלתי-הגיוני, הפקעת מחירים, מנהלי עבודה ועובדים חסרי ניסיון ובנוסף עוד, אי-הנוחות הכרוכה במגורים במבנה בשלבי הקמה.

כדי להימנע מבעיות מיותרות, חריגות תקציביות והתמודדות עם קבלנים מפוקפקים, כדאי מאוד לפעול על פי מספר כללים שאותם נפרט כעת.

שיפוץ דירה מתחיל בתכנון ותקצוב. דבר ראשון, הכרחי להחליט על איזור הבית שאותו אתם מעוניינים לשפץ, מכיוון ששיפוץ כללי ידרוש עבודה שונה משיפוץ של חדר-שניים. לאחר ההחלטה הגדירו לעצמכם מסגרת שממנה אתם לא מוכנים לחרוג, והוסיפו לה כעשרים אחוז, לכל מקרה שלא יהיה.

כעת לכו לחפש בחנויות, חפשו מחירון שיפוצים. שלב ההתרשמות יסייע לכם להתוודע לסוגי החומרים הקיימים בשוק, להכיר מוצרים מסויימים ואת מחיריהם, ויותר מכל ייתן לכם רעיונות שנוגעים למראה הסופי שהייתם מעוניינים להשיג.

השלב הבא הוא מציאת בעל המקצוע הטוב, האמין והמנוסה ביותר. דרך טובה למצוא שיפוצניק היא בהמלצת אדם קרוב כמו חבר או בן משפחה. בשלב זה צרו קשר עם קבלן שיפוצים, קבעו אתו התייעצות בלתי מחייבת, בקשו ממנו לקבל הצעת מחיר ולוח זמנים לתחילת וסיום העבודות. אם תנאי העסקה מקובלים עליכם חתמו את העסקה בחוזה, שתפקידו לכסות אתכם במידה ותעלה בעיה עם הקבלן, כמו שינויים בתעריף העבודות, הזדחלות בלו'ז, או ליקויים בביצוע עבודת השיפוץ.

אולם חשוב לזכור שגם כשעושים כל מאמץ למנוע את הסיבות להיווצרות בעיות עדיין עולים קשיים, אך בסופו של דבר הצדדים החיוביים שבעבודות שיפוצים מתעלים על השליליים. לכן, אם תעשו את ההכנות באופן מסודר ותקפידו לעגן את כל התנאים עם חוזה מסודר, בתוך זמן לא תזכו להנות מחיים בבית משודרג.

כתיבת תגובה