שירה בציבור לאירועים

שירה בציבור מהווה חלק מהגדרת הז'אנר שירי ארץ ישראל , אך במקביל היא מתארת את מסגרת השימוש העיקרית בשירים אלה ואת הפונקציה שלהם , ומהווה מסגרת תמיכה לז'אנר ולהתפתחותו . בסעיף הקודם התייחסנו להגדרת הז'אנר כשירים ששרים בציבור . עתה נדון בהיבטים השונים של השירה בציבור כמסגרת לשימוש בז'אנר . השירה בציבור ושירי ארץ ישראל שירה בציבור היא מסורת שהתקיימה עוד בתנועות החלוציות בגולה , לקראת העלייה ארצה . בתחילת פעילות חברתית או בסופה נהגו לשיר שירים מתורגמים , שירים מבית אבא ושירי געגועים לציון . נוסף על אלה למדו שירים חדשים מפי שליחים מארץ ישראל . פעילות חברתית זו של שירה בציבור נמשכה גם בקרב החלוצים בהכשרות ובקיבוצים , שהיו מתכנסים עם סיום יום העבודה לשיר בצוותא . עם חלוף השנים התרחבה צורה זו של פעילות מוזיקלית וחדרה גם לערים , והשירה בציבור הפכה לאחד המאפיינים של החברה הארץ ישראלית . בקבוצות הומוגניות ( הכשרות וקיבוצים ) היתה השירה בציבור ספונטנית , והקהל יכול היה לשיר גם ללא מנחה או מוביל .

האהבה למוזיקה

האהבה למוזיקה היא זו אשר גורמת לנו לשיר, למרות שרובינו איננו זמרים, ומעולם לא עמדנו ושרנו מול קהל, אנו מוצאים עצמינו מצטרפים לערבי שירה וגם ערבי קריוקי הנערכים ומתקיימים יותר במקומות וגם באירועים ומסיבות, כאשר אנו שרים ועומדים מול קהל אנו בעצם מגשימים חלום קטן או גדול שקיים כמעט בכל אחד מאיתנו.

בושה ופחד במה

קיימת אי נוחות מרובה ונפוצה באשר להשמעת הקול האישי, במיוחד אם הוא בודד, ואמור להתבטא כשירת סולו, קיימים לא מעט אנשים אשר יש להם פחד במה ומרגישים הרגשה של בושה לעמוד מול קהל, בערבי שירה בציבור אותם אני מעבירה יכולה אני לספר ולהעיד שישנם אלה אשר מסוגלים להתגבר על אותם פחדים שתיארתי לעיל, (גם עם בעזרת משקה..) ומסוגלים לעמוד ולשיר מול הקהל, ושינם אשר נשארים כמאזינים בלבד והשתתפותם בערבי שירה פאסיבית בלבד.

סוג של הגשמת חלום

שירה בערבי שירה בציבור וגם בערבי קריוקי, שירה והופעה מול קהל, היא בעצם סוג של הגשמת חלום לרבים מאיתנו ובמיוחד לאלה אשר חלומם להיות זמרים לא התגשם, בכל מקרה ערבי שירה בציבור וערבי קריוקי, אם נזייף או לא,יספקו לנו איזשהו צורך בידור והנאה.

revitaldj

ערבי שירה בציבור מקצועיים - לכל סוג האירועים עם רויטל טל !!

כתיבת תגובה