תחילת טיפול או אימון

התחלות חדשות תמיד גורמות לנו להרגיש משהו: התרגשות, שמחה, בלבול, חרדה. גם תחילת טיפול מעוררת אצלנו ואצל המטופלים שלנו שאלות עמוקות לגבי העצמי: מה הערך שלי? האם אני באמת אצליח (לטפל? להיות מטופל?), אמון באחרים, מחשבות על שינוי. לצד כך, עולות גם שאלות טכניות: מה עושים בטיפול? מה ה"כללים"?.
פגישה ראשונה מעצם הגדרתה מהווה את המרחב הראשוני להכיל את כל זה, ומאפשרת גם לארגן עבורינו ועבור המטופלים שלנו את החוויה באופן המשמעותי להמשך הטיפול ולהצלחתו. איך בפגישה אחת, ראשונית ניתן גם לערוך הכרות? גם להכיל את כל התחושות הללו? גם להבנות מסגרת תהליכית? וגם לעורר העברה חיובית ומוטיבציה לשינוי?

שאלות אלו הן רלוונטיות עבור כל סוג של טיפול או אימון. קחו לדוגמא את התחום של אימון הכושר. כאשר אתם פונים בפעם הראשונה ל מאמן כושר , עלולות להופיע אצלכם כל מיני רגשות ומחשבות בנוגע לתהליך. האם תצליחו להתמיד בזה? האם תצליחו לשמר מוטיבציה? האם ה מאמן כושר אישי אליו פניתם יתברר כאיש מקצוע מיומן?

כל התחושות שעולות בתחילת תהליך טיפולי או אימוני מכל סוג הן חשובות מאוד, וכדאי לבטא אותם גם מול האיש מקצוע איתו  אתם נועצים. עם זאת, כדאי לזכור שאצם קיום התחושות אינו מעיד על כך שאינכם בשלים או מעוניינים בתהליך, אלא זהו חלק לגיטימי מתוך הטיפול עצמו.

כתיבת תגובה