60 שניות על אחסון אתרים

אחסון אתרים הוא במידה רבה השלב החשוב והמכריע ביותר בכל הנוגע לבניית אתר אינטרנט. נכון, חשוב מאוד לבנות אתר אינטרנט בפועל, להכניס את התכנים הנכונים ולדאוג לתכנותו כהלכה, אך כל עוד אנו לא מגיעים לשלב האחסון, האתר שלנו בסופו של דבר נשאר בתיאוריה בלבד. אחסון אתרים הוא השלב בו האתר שלנו עולה לרשת האינטרנט, והופך לנגיש עבור כולם. בשל הסיבה הזו, בבואנו לבחור שרת על מנת לאחסן את האתר שלנו, אנו חייבים להגיע להחלטה בצורה מושכלת, לאחר ששקלנו את כל המרכיבים האפשריים. השרת בו אנו בוחרים יהיה הכלי באמצעותו אתר האינטרנט שלנו יופץ לעולם, ועל כן, אנו חייבים לבחור בשרת אמין ואיכותי.

כשאנו באים לבחור דומיין עבור אתר האינטרנט שלנו, חשוב מאוד להכיר את אפשרויות האחסון השונות אשר קיימות בימינו. לכל אפשרות ישנם יתרונות וחסרונות, אלו לצד אלו, כשאנו באים להכריע בין השרתים השונים, אנו צריכים להבין מה המטרה של האתר שלנו, ומה אנו מעוניינים ממנו. להלן כמה משיטות האחסון הנפוצות ביותר היום:

  1. אחסון על גבי תיקיה ברשת

אחסון על גבי תיקיה ברשת הוא תהליך בו אנו מעלים את כל האתר שלנו, על תיקיה אותה אנו פותחים ברשת האינטרנט. בדרך זו אין צורך להיעזר בשרת חיצוני. כל מה שאנו זקוקים לו הוא אדם אשר מבין בתחום, ואשר יוכל לפתוח עבורנו תיקיה בצורה מאורגנת. היתרון הגדול של שיטה זו הוא היתרון הכלכלי. פתיחת תיקיה לא עולה כסף, ואנו לא כפופים לחברה חיצונית. יחד עם זאת, שיטה זו כוללת חיסרון בולט, והוא אפשרות מוגבלת לעדכון. אפשרויות הפעולה באתר מסוג זה מוגבלות, ולא ניתן לעדכנו באופן יעיל לעתים קרובות.

  1. אחסון חינמי תמורת פרסומות

ישנן חברות אחסון אתרים רבות אשר מציעות לנו שירות אחסון בחינם, בתמורה לשטח פרסום בתוך האתר עצמו. הפרסום מתבצע באמצעות מנוע חיפוש של גוגל, אשר מזהה את תחומי העניין של האנשים אשר נכנסים לאתר שלנו, ומפרסם מודעות לשירותים אשר עשויים לעניין אותם. היתרונות הגדולים בשירות זה הם העובדה ששירות זה הוא חינמי. כמו כן, הוא כולל תחזוק של האתר על ידי חברה מקצועית. החיסרון הבולט הוא שלכם, כבעלי האתר, אין כל אפשרות לשלוט בפרסומים אשר יופיעו באתר.

  1. אחסון תמורת דמי אחסון

מודל זה הוא המודל הקלאסי והמוכר ביותר. במסגרת מודל זה שירותי אחסון אתרים גובים דמי אחסון תמורת אחסון האתר שלנו. בדרך זו אנו זוכים לתחזוק שוטף של האתר שלנו, מבלי להיאלץ להזדקק לפרסומות כאלה ואחרות.

בסופו של דבר, כל המודלים אשר הוצעו לעיל יכולים להיות יעילים לסוגים שונים של אתרים. בדומה לבחירת דומיין, כשאנו באים לבחור את מודל האחסון המתאים לנו, אנו צריכים לחשוב על האתר ועל אופיו. האם לאתר מתאימות פרסומות שונות, או לא? בדרך זו נמצא את המודל המתאים לנו.

כתיבת תגובה