הגדלת חזה בפוטושופ

הגדלת חזה בפוטושופ אינה נדירה כמו שחושבים. נדיר למצוא אישה או גבר שניחנו בנתונים כל כך מושלמים, עד שצבא המעצבים, הפרסומאים ואנשי המחשבים המשתתפים במסע פרסום יִוותרו חסרי תעסוקה.

 

הגדלת חזה בפוטושופ – לא תופעה חדשה

הגדלת חזה בפוטושופ התחילה כבר בסוף שנות השמונים, עם הופעת תוכנת הפוטושופ, מבית התוכנה התיק "אדובי". כבר מימיה הראשונים של תוכנה זאת ניתן היה לעצב חלקי גוף שונים בצורה ממוחשבת ולא בולטת. אדם בלתי מנוסה שיביט בצילום ובו דוגמנית שעברה הגדלת חזה בפוטושופ לא יבחין שבוצע שינוי כלשהו בנתוניה הגופניים, אלא אם עבודת הגרפיקה נעשתה ביד בלתי מיומנת.

 

איך מזהים הגדלת חזה בפוטושופ?

רבים שואלים את עצמם: איך נוכל לדעת באיזו פרסומת נעשתה הגדלת חזה בפוטושופ? ישנם מספר סימנים ברורים שמאפשרים להבחין בעבודה ממוחשבת על חזה נשי או גברי. בחיים, כך אומרים אנשים מנוסים, הכל עניין של פרופורציות. נסו לשים לב, גם אם זה קשה, לסביבת החזה שבצילום ולא לחזה עצמו. פעמים רבות, יחד עם הגדלת חזה בפוטושופ, מורחבים גם האזורים שסמוכים לחזה. אזורים אלו ייראו נפוחים יחסית לשאר הגוף, באופן בלתי טבעי. האזורים המועדים להתרחבות לא-טבעית הם אזור בתי השחי, הבטן העליונה והגב העליון (במבט מלפנים). במבט "רגיל", אותו האופן בו אנו מביטים בפרסומת בראשי חוצות או במגאזינים אצל רופא השיניים, העין לא נוהגת לחפש את חוסר הפרופורציה, אלא מתמקדת ב"מרכז הכובד" של הצילום, במקרה זה החזה. לכן ממשיכים להעדיף מעצבים גרפיים לבצע הגדלת חזה בפוטושופ, גם אם חוסר הפרופורציה הוא ברור למי שמתעמק בצילום.

 

דרך נוספת לזיהוי הגדלת חזה בפוטושופ היא באמצעות שינוי בצבעים ובטקסטורה. גם במקרה זה, מדובר לרוב בחוסר זמן או מקצועיות של המעצב הגראפי. הביטו שוב בסביבת החזה שבתמונה. אם אתם רואים שינויי צבע קלים, או שהצילום באזורים שמסביב לחזה נראים “מגורענים” ביחס לחזה עצמו, הרי שנעשתה כאן הגדלת חזה בפוטושופ.

 

הגדלת חזה בפוטושופ – בעד ונגד

ישנם טיעונים בעד ונגד הגדלת חזה בפוטושופ: המתנגדים טוענים שהגדלת החזה מעבר לפרופורציה הטבעית שלו (כאמור, גם אצל נשים וגם אצל גברים) מעודדת תפיסה בלתי מציאותית של הגוף האנושי. תפיסה מעוותת זאת עלולה להביא לתופעות כגון אנורקסיה, בולימיה, דיכאון ומעבר ניתוחים מסוכנים ובלתי הכרחיים בגיל צעיר מדי. לעומתם טוענים אנשי הפרסום שהצגה של דוגמניות ודוגמנים במראם הטבעי תפגע במכירות ותזיק לעסקי הפרסום והעיתונות. העובדה היא, אומרים אנשי הפרסום, שהציבור קונה בהמוניו את תמונותיהם של דוגמנים ודוגמניות שעברו הגדלת חזה בפוטושופ, ונמנע מרכישת מגאזינים בהם תמונת השער אינה אטרקטיבית. או במילים אחרות: אנשי הפרסום טוענים שמקטרגי התמונות המשופצות נוהגים בצביעות.

 

האינטרנט וסרטוני הגדלת חזה בפוטושופ

ברחבי הרשת ניתן למצוא לא מעט סרטונים ומאמרים בנושא הגדלת חזה בפוטושופ, כולל פארודיות. "דאב", חברת הקוסמטיקה הידועה, יצאה בקמפיין נרחב באינטרנט שמטרתו להציג את האופן בו מעוותת תפיסת היופי שלנו.

אז בפעם הבאה, כאשר אתם מדפדפים במגאזין אצל רופא השיניים או מביטים בפרסומות על לוחות המודעות, שאלו את עצמכם: האם מדבר בחזה טבעי או שמא בדוגמנית שעברה הגדלת חזה בפוטושופ.