היתרונות של מימון באמצעות משכנתא

מימון באמצעות משכנתא

אזרחים רבים נקלעים למצבים שבהם הם זקוקים לסכומי כסף גדולים יחסית, אך אין להם סכום זה בבנק או בחסכונות אחרים שלהם. לכן הם מחפשים דרכים לקבל הלוואה כדי לממן פעולה שחשובה להם כמו נסיעה ארוכה לחו"ל, תשלום עבור נושא רפואי או לחלופין סיוע לילדים הנשואים בעת רכישת דירה. הם בוחנים כמה וכמה אפשרויות של הלוואות כמו מימון באמצעות משכנתא, כדי לקבל החלטה מהי האופציה הנוחה ביותר עבורם, כיוון שהלוואות צריך להחזיר ועל פי הגובה החודשי של ההחזר, אפשר לבדוק אם יש מספיק כסף פנוי למטרה זו בכל חודש.

אחת מהאופציות היא למכור את הנכס שבו גרים בני הזוג, מתוך הכספים שיתקבלו להעביר חלק לילדים או לנתב זאת לצרכים אחרים ובני הזוג יעברו לדירה בשכירות. כשמדובר בזוגות של אנשים מבוגרים, האופציה הזו היא לא מוצלחת, כיוון שכאשר מחפשים דירה להשכרה לא תמיד מוצאים דירה בסביבת מגורים זהה. לא אחת בעל הנכס מעדיף למכור את הדירה ולכן מבקש מהשוכרים להתפנות והם נאלצים לחפש דירה אחרת בשכירות. כדי להישאר בדירה שבבעלותם בני הזוג יכולים לקבל מימון באמצעות משכנתא הפוכה כלל וכך לשלם את הכספים הנחוצים להם.

מימון מתוך ערך הנכס

משכנתא הפוכה נועדה להעניק מימון באמצעות משכנתא וזאת לאור השווי של הנכס. שמאי שהערכת השווי שלו מקובלת על הבנק מגיש את חוות הדעת המקצועית שלו ובהתאם לקריטריונים של הבנק כמו גילם של בני הזוג וערך הנכס, הבנק מאשר מתן משכנתא הפוכה באחוז מסוים מתוך ערך הנכס.

מימון באמצעות משכנתא

אופן החזר הכספים לבנק

להבדיל ממשכנתא רגילה, באופציה זו של מימון באמצעות משכנתא, לא מחזירים את התשלום בחיים. רק לאחר ששני בני הזוג הולכים לעולמם, הבנק מוכר את הבית ומחזיר לעצמו את ההלוואה שנתן ללקוחות הללו. בתחילת הדרך נרשמה הערת אזהרה לטובת הבנק וכעת מוחקים אותה לאור סגירת התהליך. יתרת הכספים שמתקבלים ממכירת הנכס לאחר התשלום לבנק, מועברים ליורשים וזאת על פי ההסכם שנחתם בעת קבלת מימון באמצעות משכנתא.

ליהנות מכל העולמות

משכנתא הפוכה היא דרך חדשה יחסית לקבלת כספים. זוהי אופציה מצוינת שפותרת בעיות רבות ומאפשרת לבעלי הנכס להמשיך לגור בביתם ועם זאת לקבל סכום כסף מהותי.

האופציה איננה רק של סכום חד פעמי אלא גם של קבלת קצבה חודשית. זוהי אפשרות שמתאימה לאנשים שסך ההכנסות החודשיות שלהם הוא קטן וזה לא מספיק להם לכיסוי ההוצאות האלמנטריות. לכן הם "מוכרים" חלק מהנכס, מקבלים מדי חודש סכום קבוע שמגדיל להם את סך ההכנסות החודשיות וכך הם יכולים לחיות באופן מכובד.

זו הסיבה שבשנים האחרונות לקוחות רבים בחרו במשכנתא הפוכה שהיא דרך מימון באמצעות משכנתא, שפותרת ללקוחות בעיות פיננסיות שהטרידו את מנוחתם לאורך תקופות ארוכות.

כתיבת תגובה