הסרת שיער- לייזר או קרן אור?

היום שכבר טיפולי הסרת שיער הפכו להיות עניין שבשגרה השאלה היחידה שנותרה לא ברורה היא האם לעשות הורדת שיער בלייזר או הסרת שיער בקרן אור. ומדוע עניין זה נשאר לא ברור, זאת מכיוון שכל חברה לייצור מכשירים להסרת שיער ממציאה איזה גימיק המתווסף למכשיר (לייזר או קרן אור) הגורם לבלבול בקרב המטפלים והרופאים, שלא לדבר עלינו, המטופלים.

הסרת שיער בלייזר

הסרת שיער בלייזר היה נחשב פעם לטיפול החזק והמוצלח יותר מכיוון שהלייזר היה עוצמתי יותר מה IPL (קרן אור), זאת גם הסיבה שעד היום טיפולי הסרת שיער בלייזר יכולים להיעשות אך ורק על ידי רופאים. החיסרון העיקרי של שימוש בלייזר להסרת שיער הוא שהלייזר מתאים רק לבעלי עור בהיר ושיער כהה, הלייזר בעל אורך גל קבוע ויודע לקרוא רק שחור על גבי לבן ולכן מתאים רק לבעלי עור לבן, לא צהוב, לא מוקה בהיר, לא שום גוון אחר מלבד לבן. כאשר עושים הסרת שיער בלייזר לגווניי עור אחרים נגרמים כוויות קלות עד רציניות או משתמשים בעוצמה נמוכה מידי של המכשיר וכך הטיפול לא יעיל, חלק מהחברות המייצרות את מכשירי הלייזר מצאו דרכים להקל על הכוויות תוך שימוש בגימיקים המקריים את האזור.

הסרת שיער בקרן אור (אינפרא אדום \ IPL)

הסרת שיער באינפרא אדום, קרן אור או IPL הם שמות נרדפים לאותו טיפול, כאשר המונח אינפרא הוא לא מדויק אך הפך להיות שגור בקרב המטופלים (ולצערי גם בקרב המטפלים) קרן אור הוא מונח יותר נכון והמדויק מביניהם הוא IPL- Intense Pulsed Light בתרגום חופשי "הבזקי אור בתדירות גבוהה". מכיוון שמדובר במכשיר המייצר הבזקי אור ולא קרן לייזר, ניתן לווסת וליצור אורכי גל שונים וכך להתאים את הIPL לגווני עור שונים מלבד לבן. בעבר היעילות של הבזקי האור הייתה נמוכה יותר מאשר של לייזר, כיום המצב לא כך, יצרני הIPL שיפרו את המכשירים על ידי חידוד הדיוק, שימוש באורכי גל משתנים בכל הבזק וכדומה, וכך בעצם הגיעו לרמת האיכות והיעילות של מכשירי הלייזר.

לייזר או קרן אור?

מכיוון שכשיום ההבדל בין יעילות המכשירים שואף לאפס, ניתן לומר שזה לא משנה באילו מכשירים לעשות את הטיפול, אז כיצד כן להחליט?
הדבר החשוב ביותר כאשר ניגשים לעשות הסרת שיער הוא מיומנות המטפל, לא המכשיר , לא אם זה לייזר או IPL (קרן אור) אלא המטפל, זה החשוב ביותר. הרבה פעמים גם תמצאו קוסמטיקאית או מטפלת בהסרת שיער שיותר מקצועיים מהרופאים שרמת המיומנות שלהם נמוכה יותר מכיוון שעוסקים לרוב בטיפולים נוספים.
הסרת שיער בלייזר רשאים לעשות רק רופאים, כך שאם בכל זאת אתם מרגישים יותר בטוח שרופא יעשה לכם את הטיפול ויש לכם עור בהיר (עור לבן!) ושיער כהה אתם יכולים לעשות הסרת שיער בלייזר.
אם יש לכם גוון עור השונה מלבן, או שיער שאינו כהה מאוד עד שחור, לא תוכלו גם ככה לעשות לייזר כך שקרן אור הוא הטיפול הנכון בשבילכם, שזהו לטעמי הטיפול שרצוי לעשות מלכתחילה .

בסופו של דבר הכל תלוי במטפלים ולא במכשירים, בניסיון והפרקטיקה שיש להם ולא בתעודות שרכשו.

יש 2 תגובות על “הסרת שיער- לייזר או קרן אור?

  1. אם כבר הסרת שיער אז רק אצל מירי אלדמע (aldema.co.il) שכתבה את המאמר הזה, לא סתם מקצוענית, אישה מדהימה וקוסמטיקאית בחסד, עונה על כל שאלה בצורה הכי אמיתי וכנה, גם באתר שלה וגם ללקוחות

  2. כל כך נכון, אני עשיתי הסרת שיער בלייזר אצל רופא כי חשבתי שזה יהיה הכי טוב ובסוף הוא רק עשה לי כוויות ונזקים, באמת חשוב שיהיה ניסיון למטפל ולא שיהיה לו סתם תואר.

כתיבת תגובה