סרט תדמית לחברות ועסקים – למה כדאי

הפקת סרט תדמית מתבצעת כחלק מאסטרטגיה שיווקית או ניהולית של חברות ועסקים, שבשלב מסוים רוצים להציג את ערכי החברה בסרטון תדמית מופק היטב. קיים מגוון גדול של סוגי סרטונים, ביניהם סרטון תדמית לעסק, סרט שיווקי, סרטי הדרכה, סרטי תדמית לתערוכות ועוד. המשותף לסרטי תדמית הוא אורכם הקצר יחסית (משך הזמן של סרט תדמית אופייני הוא עד שלוש דקות), והפקת הסרטון בהתאם למטרתו ולקהל שאליו הוא מופנה, כאשר העריכה וההפקה מתבצעים בהתאם לבחירה של הלקוח ובהתאמה לסוג הסרטון.

הפקת סרט תדמית  – מהפשוט למורכב

כדי להפיק סרט תדמית יש להשקיע בהפקתו, אם כי משך זמן הצפייה בסרטון כולו עשוי להיות כדקה בלבד. חשוב להגדיר מראש את סוג סרט התדמית כדי לאפשר את הבחירה ברכיבים ובאופן ההפקה של הסרט. ישנם סרטי תדמית שהפקתם פשוטה יחסית, למשל סרטון תדמית לעסק שכולל צילומים וקריינות. הפקת אנימציות וסרטי הדמיה מורכבת יותר מבחינה טכנית, להפקת סרט תדמית המציג את העסק למשקיעים או לשותפים פוטנציאליים נדרש בדרך כלל תסריט מורכב יותר. גם למדיה שבה יוצג הסרטון יש חשיבות, אם באתר הבית, על מסכים בתערוכה מקצועית או על מסך מתוחכם בישיבה חשובה.

היכן מוצגים סרטי תדמית?

כאמור, הפקת סרטי תדמית מתייחסת למטרה של הפקת הסרטון וכמו כן ולקהל היעד שאליו יופנה. ישנם סרטוני תדמית שמוצגים באתר האינטרנט של העסק או החברה, סרטוני תדמית שמפיקה החברה למטרות אסטרטגיה פיננסית (ישיבות מנהלים, שיתופי פעולה עסקיים ועוד) שלרוב כוללים מידע מפורט יותר על פעילות החברה או סרטי תדמית שיווקיים שמפיקים במטרה להציג מותג או מוצר. לדוגמה, סרט שיווקי על מוצר חדש שיוצג בתערוכת מוצרים לפני הקהל הרחב.
כמה סוגים של סרטוני תדמית
• סרטי תדמית – שמטרתם לשקף תדמית חיובית של החברה, מיועדים למטרות עסקיות כגון הצגת העסק בפני השקעות ושותפויות.
• סרטונים שיווקיים – מיועדים לקהל הרחב בתערוכות ובאירועים רבי משתתפים. המטרה בסרטים אלה היא לחשוף את המוצר לראשונה בפני קהל יעד פוטנציאלי.
• סרטי תדמית פנים ארגוניים – מיועדים לעובדים וכוללים הסברים מנהלתיים או הדרכות.

היקף ההשקעה בסרט תדמית

כאשר בוחרים להשקיע בסרט תדמית ישנן שתי נקודות חשובות, והן הגדרת המטרה בהפקת הסרטון והיקף ההשקעה: הגדרת המטרה בהפקת סרטון התדמית מספקת כמה כלים חשובים, ביניהם ההזדמנות לשלב את הסרטון באסטרטגיה השיווקית או באירועי החברה. כמו כן, מעבר לצורך בהשגת צפיות או חשיפת המוצר, החלטה ברורה על הסיבות להפקת הסרטון מבססת את התסריט ואת הפנייה הממוקדת לקהל היעד המתאים; החלטה על היקף ההשקעה בהפקת סרט התדמית קובעת ברוב המקרים את המורכבות שלו, הן מבחינת הטכנולוגיה של ההפקה והן מבחינת היקף העבודה. לכן, כאשר מגדירים הפקת סרט תדמית אפשר להחליט כיצד ובאיזה אופן להשקיע בו וכיצד למקסם את ההשקעה.

כתיבת תגובה