חשיבות התרגול במהלך לימודי אנגלית

 

העברת מידע תיאורטי אינה מספקת

מי שרוצה ללמוד אנגלית מבין בצורה די מהירה עד כמה הוא חייב להפנים חומר לימוד רב על מנת שיוכל לשלוט בשפה חשובה זו בצורה רצינית. אך כשאנו מדברים על לימודי אנגלית עלינו להבין שעם כל הכבוד לחומר לימוד עיוני יש חשיבות רבה מאוד גם לעניין התרגול. זאת גם אם מדובר על מורים מקצועיים לעילה ולעילה שמעבירים כל נושא בחומר הלימוד בצורה רצינית, מדויקת, אחראית, ונכונה בכל שיעור.

 

נראה כי לא נצטרך לעשות סקר יסודי או משאל מקיף בין אלו שלמדו אנגלית במדינת ישראל במסגרת של מוסדות לימוד שונים על מנת לזהות את החשיבות של התרגול. כל מי שזכה לתרגול רציני במהלך לימודי אנגלית עסקית או במסגרת חשובה מאוד של לימודי אנגלית למבוגרים, יכול לספר על התרגולים השונים שעזרו לו להפנים את המידע הרב בדרך לניהול שיחה מדויק, כתיבה נכונה, וקריאה ברורה.

 

דימוי שיחה תורם רבות לכל תלמיד

אחד הדברים בהם יש לעסוק כשאנו מדברים על תרגול בשיעורי אנגלית מסוימים הוא דימוי השיחה בין שני אנשים או יותר. ברגע שמנסים לנהל שיחה במסגרת לימודי אנגלית רואים כיצד הידע התיאורטי חשוב להמשך שיפור הידע בשפה. כלומר, לאחר שמוסבר לכל תלמיד כיצד צריך להגות מילה מסוימת וכיצד יש לחבר משפט מסוים, ניהול השיחה בקול מדגיש את הבנתו של התלמיד ואת השימוש הנכון בידע באנגלית.

 

חשוב להבין שבסופו של דבר אנו לומדים שפות זרות על מנת לתקשר עם אנשים וגורמים נוספים לעתים בארץ ולרוב ברחבי עולם. לכן לימודי אנגלית בישראל שבמסגרתם תהיה התייחסות לתרגול איכותי יביאו לשימוש טוב יותר בשפה זו. היום גם אלו שבוחרים בשיטה של לימודי אנגלית און ליין יכולים ליהנות מתרגול בהתאם לחומר הנלמד על מנת שהם יוכלו לדבר בשפה זו מבלי לחשוש או לדבר בצורה לא מובנת.

 

שילוב בין אלמנטים הוא דבר הכרחי

כמובן שתרגול הוא דבר חשוב שיש לו ערך רב בלימוד של שפה זרה. זאת במיוחד אם אנו מדברים על לימודי אנגלית בישראל שהפכו להיות דבר נדרש ע"י רבים. אך נראה כי אסור להתעלם מעובדה חשובה שמצביעה על צורך בשילוב בין מספר אלמנטים אם רוצים באמת להביא כל אדם לרמת שליטה מספקת באנגלית. שילוב זה כולל לא רק את התרגול עצמו ולא רק את החומר שמועבר בצורה תיאורטית לתלמידים.

 

מדובר גם על שיעורי בית אותם צריכים לעשות התלמידים גם אם מדובר על לימודי אנגלית לילדים וגם אם מדובר על לימודי אנגלית למבוגרים. בנוסף, מבחנים יכולים להיות כאלו שיביאו למדידת התקדמותו של כל תלמיד, כשהדבר שונה מאשר מבחנים שנעשים בבתי ספר יסודיים או תיכוניים כדי לתת ציון בתעודה. כל אלו יראו כיצד לימודי אנגלית יהיו מושלמים מכל הבחינות בזכות מחשבה על כל מה שהתלמיד צריך.

 

 

berlitz

כאשר עולה הצורך בלימוד שפה מדוברת והבנת הייחודיות של תרבות שונה, ברליץ ערוכה לסייע לך בצורה הטובה ביותר בהשגת יעדך. לברליץ לימוד שפות ומגוון רחב של הכשרות, קורס פרטי, סמי פרטי וקורסים קבוצתיים. תוכניות הלימודים ומערך הלמידה מבוססים על ניסיון רב שנים בתחום ומתווספים לתכנים העשירים והאותנטיים, בהנחיית מורים דוברי שפת אם, ולתכני מולטי מדיה מתקדמים ביותר המלווים את מהלכי הקורסים. לימודי השפות מקנים לך את הכלים לדבר, לקרוא ולכתוב, בכל שפה בה תחפוץ. הלימודים מכסים מספר רב של שפות בדגש על לימוד אנגלית ומועברים בשיטת לימוד ייחודית, המאופיינת בשימת דגש על היכולת לדבר את השפה, ולהביא את התלמיד לרמה בה הוא מסוגל לנהל שיחה בשפה נינוחה ושוטפת. כל השיעורים נערכים על ידי מורים הדוברים את השפות כשפת אם. בשיעורים עצמם, כל התלמידים מדברים את השפה הנלמדת החל מהשיעור הראשון. השיעורים עושים שימוש בכלים לימודיים כמו משחקי תפקידים, קטעי קריאה והאזנה. הלימודים מותאמים בהתאם לתקציב, ללו”ז ולצרכים. בכל שפה ישנה אפשרות לבחור את המסלול המתאים לתלמיד- בין אם מדובר בשיעורים פרטיים או שיעורים המתנהלים בקבוצה, לימוד בוקר, לימודי ערב, או מסלול משולב- לימודי שפות מתנהלים בכל המסלולים הנ”ל

כתיבת תגובה