כל מה שצריך לדעת על סוללות ומטענים למחשבים ניידים

 

יתרונם של המחשבים הניידים בפני המחשבים הנייחים, נעוץ בכך שהם הרבה יותר נוחים, קטנים יותר וקלים לניוד ממקום למקום. הם מתאימים יותר לנסיעות, פגישות, או לכול מטרה אחרת שאינה מחייבת חיבור תמידי לשקע החשמל. ההבדל הבולט בין המחשבים הניידים לנייחים, הינו, שהם קטנים יותר ומכילים חלקים רגישים יותר לטלטלות וזעזועים. כל פגיעה קטנה עלולה לגרום לתקלות שונות, החל משבר במסך ועד לפגיעה ברכיב בלוח האם.

מעבדות לתיקון מחשבים מטפלות ברוב המקרים בעדיפות גבוהה במחשבים הנייחים מאשר המחשבים הניידים, הן מבחינת הרגישות של הניידים והן מבחינת מורכבותם. כאשר תצטרכו להשתמש בשירותיה של מעבדה לתיקון מחשבים ניידים, ודאו שהנכם פונים אל מעבדה מקצועית לתיקון מחשבים ניידים, אשר תדע לתת לכם מענה מקצועי לתקלה כולל שירות ואחריות על החלק החדש.

המחשב הנייד מאפשר ניידות ועבודה בשטח בזכות הסוללה המובנית שבו. בהמשך נסביר לגבי התכונות החשובות של סוללת המחשב הנייד, בינתיים חשוב שתדעו כיצד יש לפעול כאשר מתגלות תקלות שונות בסוללה של המחשב הנייד שלכם.

 

מתי להחליף את הסוללה במחשב הנייד?

סוללות במחשבים ניידים עוברות התיישנות עם הזמן, מה שנקרא בלאי. דבר אשר גורם לתקלות שונות, כגון התקצרות משך זמן העבודה של המחשב, מערכת הפעלה לא מזהה את הסוללה ועד לכיבויים פתאומיים של המחשב הנייד. מחשב נייד שאינו מסוגל לעבוד ללא הסוללה מחייב את בעליו להשתמש במטען של המחשב, דבר אשר מונע ניוד של המחשב ממקום למקום.

במצבים כאלה, אין מנוס מרכישת סוללה חדשה למחשב הנייד, על מנת לחזור למצב עבודה תקין.

 

בחירת סוללה למחשב נייד

ישנם מס' תכונות בסוללה למחשב נייד שכדאי להכיר לפני שרוכשים סוללה למחשב נייד:

  1. הספק הסוללה – לכול סוללה קיים הספק מסוים הנקרא WH (Watt Hour) ואט לשעה, חשוב לבדוק נתון זה על סוללת היצרן המגיעה עם המחשב.
  2. מתח הסוללה – לכול סוללה קיים מתח מסוים הנקרא Volt, נתון זה יש לבדוק על גבי סוללת היצרן המגיעה עם המחשב.
  3. מס' תאים – סוללות של מחשבים ניידים, מכילות מס' תאים המספקים זמן עבודה שונה. ניתן למנות זאת לפי הסדר הבא, 4 תאים, 6 תאים, 8 תאים, ו-12 תאים. ככול שכמות התאים בסוללה גדלה, היא תהיה גדולה יותר בממדים שלה וכן תספק יותר זמן עבודה על המחשב ללא חיבור למטען. ניתן לבדוק את כמות התאים של הסוללה, על ידי חיפוש מק"ט הסוללה בגוגל, המופיע על גבי הסוללה.
  4. מקורי או חליפי – סוללות למחשבים ניידים ניתן למצוא בייצור מקורי או חליפי. תמיד העדיפו רכישת סוללה מקורית למחשב הנייד שלכם, מאחר והם יותר אמינות ומשך האחריות שלהם ארוך יותר מאשר הסוללות החליפיות. מבחינת עלויות, הסוללות החליפיות זולות יותר מהסוללות המקוריות ולעתים הם יספקו את צרכיכם מהמחשב הנייד שלכם.

 

טיפ: על מנת למנוע בלאי מהיר של הסוללה במחשב שלכם, נתקו את חיבור המטען מהמחשב הנייד, כאשר הסוללה טעונה במלואה.

 

תמיד העדיפו בחירת סוללה מקורית למחשב הנייד מאשר חליפית, למרות שאין שום בעיה עם הסוללות החליפיות. זאת מאחר והסוללות המקוריות אמינות יותר ומחזיקות יותר זמן.

 

בחירת מטען למחשב נייד

המטען של המחשב הנייד, יש אשר קוראים לו שנאי, מאפשר לטעון את סוללת המחשב הנייד כאשר היא מתרוקנת, וכן מאפשר להשתמש במחשב הנייד ללא הסוללה. דבר זה מאפשר לחסוך בחיי הסוללה שלכם, כאשר תמצאו בקרבת שקע חשמלי, מומלץ שתוציאו את הסוללה מהמחשב ותשתמשו בו באמצעות המטען שלו.

ישנה חשיבות בבחירת מטען למחשב נייד אשר מתאים לדגם המחשב שלכם, מאחר ושימוש במטען לא מתאים עלול לגרום לתקלות שונות, לבלאי מהיר לסוללה, ואף לקצר חשמלי במחשב. חנות מקצועית המספקת מטענים למחשבים ניידים תדע להתאים לכם מטען מקורי על פי הדגם של המחשב שלכם. קיימים מטענים בעלי גדלים שונים של קונקטורים וניסיונות חיבור מטען לא מתאים עלול לשבור את שקע הטעינה של המחשב הנייד שלכם.

חשוב גם לשים לב שהמתח והאמפר(זרם) של המטען, מתאים לנתונים של המחשב הנייד שלכם. תוכלו לראות נתונים אלה בגב של המחשב, לעתים מתחת לסוללה.

אל תתפתו לרכוש מטען חליפי למחשב הנייד שלכם, שלא כמו בסוללה שזה לגיטימי לחלוטין לרכוש סוללה חליפית, כאשר מדובר במטען חליפי, דבר זה עלול לגרום לתקלות בלתי הפיכות לסוללה ו/או לרכיבים במחשב הנייד שלכם.

כתיבת תגובה