למה קלנועית היא כל כך כדאית?

קלנועית היא כלי רכב חשמלי קלה לנהיגה ולשימוש הפועלת באמצעות מצבר נטען, המיועדת לרוב לקשישים ולמוגבלי תנועה. לעתים הקלנועית משמשת גם לצרכים שונים אחרים- כמו אמצעי תחבורה יעיל לארגונים וקיבוצים. כמו כן ניתן ליהנות מחוויית נסיעה נהדרת וללא כל צורך ברישיון נהיגה.

מלבד היותה הפתרון הניוד הטוב ביותר למי שאין לו רישיון נהיגה וצריך להגיע ממקום למקום, הקלנועית היא תחבורה ירוקה הפועלת באמצעות מצבר נטען ולא בדלק ובכך היא נמצאת כטובה לאיכות הסביבה. בנוסף כפי שהזכרנו לעיל, כל אחד יכול לרכוש קלנועית ללא צורך ברישיון נהיגה – וזה יתרון חשוב מאוד. כמו כן, היא מסייעת לאנשים בעלי מוגבלויות שונות להתנייד באופן עצמאי מבלי להיות תלויים באחרים ובכך גם הביטחון העצמי לא נפגע. יתרון חשוב נוסף שכדאי לציין, הוא את תפעולה הקל ואת נסיעתה הנוחה שכול אחד יוכל לתפעל ולהבין בקלות ללא שום בעיה או קושי מיוחד- שגם זה יתרון משמעותי וחשוב לא פחות משאר היתרונות שהזכרנו ליתרונות של הנסיעה בקלנועית.

נציין כי רוב הקלנועיות הן בנות שלושה גלגלים, אך קיימות גם קלנעיות בנות ארבעה גלגלים. ואולם, הקלנועית הפכה לפופולארית ומבוקשת לא רק בקרב אנשים המתקשים בהליכה או בעלי מוגבלות אלא גם עבור אנשים שאין להם רישיון נהיגה וצריכים להגיע לעבודה. כמו כן גם בני הגיל השלישי יכולים ליהנות מהשימוש הנוח והקל של הקלנועית לניוד בבית או ליציאה מהנה לטיול בפארק או לכל מקום או פעילות אחרת. בנוסף, היום ניתן למצוא קלנועיות קומפקטיות ומשוכללות. הנפוצה שבהן היא הקלנועית המתקפלת לגודל מזוודה ובכך ניתן לעלות איתה למטוס או לקחת אותה איתנו ברכבת. אפשרות נוספת של הקלנועית המתקפלת היא שניתן בקלות להכניס אותה לתא המטען של הרכב. בנוסף לכך, היתרון הנוסף שיש לקלנועית להציע הוא האביזרים הנלווים שניתן להוסיף לה כמו פיקוד שבת לאנשים מסורתיים המחפשים את הפתרון של הגעה לבית כנסת ומבלי לחלל את השבת.  אך כל דגם של קלנועית שתחליטו לרכוש- חובה לבדוק אם הקלנועית בעלת תו תקן רשמי של משרד התחבורה. קלנועית ללא תו תקן מסכנת אתכם כנהגים הנוהגים ברכב לא חוקי, וחלילה במקרה של פגיעה בעוברי אורח (צד ג') לא יהיה כיסוי ביטוחי.

כתיבת תגובה