בכל הנוגע לניקיון משרדים וחברות גדולות – זה ברור. מומלץ לשכור חברת ניקיון משרדים שתספק שירותי ניקיון היכן שעובדי המשרד אינם יכולים לעזור. משרדים גדולים וחברות כבר אימצו את השיטה ושכרו שירותי ניקיון משרדים בתשלום המספקים להם עזרה מקצועית ומורידים מהם את הצורך להקפיד עם העובדים על ניקיון סביבת העבודה.
אולם מה קורה בתוך אותן חברות קטנות ועסקים בינוניים וקטנים בנוגע לנושא הניקיון וכיצד עסקים וחברות קטנות מצליחות לשמור על ניקיון סביבת העבודה תוך שימוש מושכל במשאבים העומדים לרשותם?
חברת ניקיון משרדים מקצועית- כן או לא?
הדילמה הניצבת בפני בעלים של עסק קטן או משרד קטן בטרם שכירת חברת ניקיון לביצוע ניקיון משרדים היא עלות מול תועלת.
עלות שכירת שירותי ניקיון משרדים קשורה ישירות להיקף השטח אותו אמורה חברת הניקיון לנקות. כך בהתאמה, עלות ניקיון משרד ששטחו קטן ובעל מספר מועט של חדרים תהיה נמוכה יותר מעלות ניקיון משרדים של משרד מרווח ובעל מספר חדרים רב.
היתרון המהותי בשכירת חברת ניקיון לביצוע ניקיון משרדים הוא היכולת של אנשי הניקיון לבצע את עבודתם ביעילות ותוך פרק זמן קצר, בעוד שאם המלאכה מוטלת על כתפי העובדים, מבלי שתהייה חברת ניקיון בתמונה, עבודת הניקיון עלולה להתבצע בצורה לא מקצועית ולהשאיר תוצאות לא מספקות.
ניקיון משרדים – היתרונות
היתרונות שבהפעלת חברת ניקיון עבור ניקיון משרדים קטנים – הם רבים. מנקודת מבטם של העובדים, העובדים מקבלים סביבת עבודה נוחה, נעימה ומלאה בניקיון. העובדים אינם נדרשים לבצע מטלות ניקיון שוטפות ולמעשה נהנים משני העולמות. מנהל המשרד או בעל העסק יכול ליהנות ממשרד שמתוחזק היטב על ידי חברת ניקיון משרדים. הוא לא נדרש להתעמת ולבחון את עובדיו בנושאים הקשורים לניקיון המשרד.
יחד עם זאת, שכירת חברת ניקיון משרדים יכולה לעלות כסף רב למשרד קטן, וזה הקונפליקט שבו מצויים מרבית בעלי העסקים הקטנים והמשרדים הבינוניים.
שיטה שבה נוקטים רבים מבעלי המשרדים הקטנים היא צמצום בשעות ניקיון המשרד. המשמעות היא שנציגיה של חברת הניקיון לא שוהים במשרד לאורך כל שעות העבודה אלא רק למשך מספר מצומצם של שעות, כחצי מיום העבודה. מנהלים רבים בוחרים להזמין את חברת הניקיון רק בחצי מימי השבוע כיוון שלא תמיד יש צורך נרחב בניקיון, אלא רק בתחזוקה שוטפת של המשרד.
לסיכום, גם אם מנהלי משרדים קטנים בוחרים שלא לשכור חברת ניקיון משרדים, חשוב לבצע ניקיון יסודי במשרד מפעם לפעם. ניקיון המשרד היא פעולה חשובה מאין כמוה כדי להעלות את המוראל של העובדים. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון כי משימה זו עשויה לעלות סכומים לא מבוטלים של כסף ובחישוב כולל של ההוצאות החודשיות הנלוות לניהול המשרד, מדובר בכסף רב.