שיטות ודגשים לקידום חנות וירטואלית

מהי חנות וירטואלית וכיצד מקדמים אותה באינטרנט

במאמר זה נדבר על חנות וירטואלית למחשבים, בגדים, מזון, ספרים ואחרות. כאשר מקימים חנות וירטואלית או כל אתר אינטרנט בכלל, לא מספיקה הבנייה עצמה. החנות האינטרנטית, טובה ויפה ככל שתהיה, לא תמכור אם לא יגיעו אליה לקוחות פוטנציאליים. במטרה להגדיל את כמות הגולשים בחנות הווירטואלית, צריך לעשות לה פעילויות שיווק שיזרימו תנועה קבועה של גולשים.

שיווק חנות וירטואלית יכול להעשות במספר אמצעים. דוגמה: ניהול קמפיינים ממומנים, גם קידום ברשתות חברתיות וגם באמצעות קידום אורגני בגוגל. קידום אורגני, משמעו להעלות את מיקומי האתרים בתוצאות החיפוש הרישמיות של גוגל. רוצים להגיע גבוה בתוצאות האורגניות במנוע החיפוש? עליכם למעשה "ללמד" את מנוע החיפוש שהחנות האינטרנטית טובה יותר עבור הגולשים ביחס לאתרי המתחרים. טובה יותר משמעה נוחה יותר לגלישה, מהירה יותר, מותאמת לסטנדרטים יותר מתקדמים. בנוסף, היא חייבת להיות עשירה בתוכן איכותי ובעלת קישורים נכנסים איכותיים. כל קישור הוא בחזקת המלצה על האתר מאתרים שונים ברשת.

שים לב למספר דגשים שיש ליישם כאשר מקדמים חנות וירטואלית כפרט ואתר באינטרנט ככלל. דגשים אלה הם חשובים וקריטיים משום שהם מעלים באופן דרסטי את כמות הכניסות לאתר. במקרים מסוימים ממולץ לשכור מקדם אתרים בעל ניסיון, שמכיר את השטח ושיכול לשפר את האתר מבחינות רבות.

מספר דגשים שכדאי להכיר בקידום האתר

  • סקירת הנושא – חשוב ללמוד את נושא האתר לעומק, להכיר את בקשות ורצונות הגולשים לגביו, לבדוק מה הן מילות החיפוש הנפוצות בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים. ככל שיהיו יותר מילות מפתח באתר כך מספר הכניסות יגדל. מומלץ לבחון אתרים אחרים המתמחים באותו הנושא. לדוגמא, אם האתר משווק טפטים, חשוב לבדוק אתרים נוספים המתעסקים בזה ולראות איזה דרישות יש לאלה שנכנסים לאתר – קהל היעד, מה האתר מכיל ועוד.
  • אופטימיזציית קוד – יש לוודא כי קוד האתר ומערכת ההפעלה שלו מתאימים לאתרי מנועי החיפוש. חשוב להתאים את קוד האתר למנועי החיפוש כדי שיהיה קל יותר למצוא אותו ושיהיה נוח ופשוט להשתמש ולגלוש בו.
  • השגת קישורים לאתר – רצוי לקדם את האתר באמצעות שתילת קישורים ולינקים באתרים, פורומים בלוגים, טוקבקים אחרים ורבים שיובילו לאתר שמקדמים. מקובל לשים קישורים באתרים המפיצים מאמרים בשלל נושאים.
  • בחירת דומיין – דומיין איכותי ממקם את האתר במנועי החיפוש על פי התחום בו הוא מתעסק. ממולץ שהדומיין יכלול מספר קריטריונים, ושיהיה קצר ופשוט להבנה. רוב סוגי הדומיינים בארץ מסתיימים בסיומת co.il, ומנוע החיפוש כמעט לא מאשר שהם יסתיימו ב-com.
  • קידום אורגני – קידום אורגני זה שירות הניתן על ידי מנוע החיפוש המשפר באמצעות שלל טכניקות את  התוצאות של מילות המפתח, איכות הקוד של האתר, מהירות האתר, התוכן, סוג וכמות הקישורים, איכות הקישורים ועוד. השירות המוכר והמקובל הוא במנוע החיפוש גוגל – קידום אורגני בגוגל.

כדי ליצור תנועה אל החנות הווירטואלית, חשוב לעשות הרבה "רעש" באינטרנט. אפשר להקים אתרים בתחום ולהפנות משם אל החנות המקודמת. ניתן להעלות מאמרים באתרי מאמרים עם הפניות לחנות המקודמת. כדאי לתת סיגנליים חברתיים לחנות, או במילים אחרות, לכתוב על החנות ולקשר אליה מרשתות חברתיות. מומלץ לפתוח עמודים עסקיים בכל הרשתות החברתיות, לרבות פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם ומשם לקשר אל האתר. מומלץ לנהל ערוץ ביוטיוב עם סרטונים בנושא האתר וכמובן להפנות מהערוץ הזה לאתר.

נושא חדש שהחל לצבור תאוצה לאחרונה הוא ניהול פודקאסטים מקצועיים ברחבי הרשת והפניות משם לאתר. הפודקאסטים בעלי ערך כפול: הם גם מזרימים תנועה ישירה מהם לעסק ולחנות הווירטואלית, והם גם עוזרים בקידום האורגני, אם יש בהם קישורים והפניות לעמודים שונים בחנות הווירטואלית.

כתיבת תגובה