אחת ולתמיד – מה ההבדל בין אמבולנס פרטי לבין מד"א?

אמבולנס פרטי

על פי חוק בריאות ממלכתי, מי שמגיע לאשפוז בחדר מיון באמצעות אמבולנס פרטי זכאי להחזר מלא של ההוצאה, בעוד מי שמגיע למיון ולא אושפז אינו זכאי להחזר. לעומת זאת, מי שהוסע בניידת טיפול נמרץ ולא אושפז זכאי להחזר של 50% מההוצאה.

עם זאת, יש הבדלים מסוימים בין פינוי באמבולנס פרטי לבין מד"א:

א. חברה פרטית מול חברה ציבורית – מד"א היא חברה ציבורית ומטבע הדברים היא נמצאת תחת פיקוח של גופים רשמיים ושל משרד הבריאות. לעומת זאת, אמבולנס פרטי מנוהל בצורה אחרת והפיקוח מתבצע על ידי גופים ממשלתיים רלוונטיים בלבד.

ב. סוג שירותים – אמבולנס פרטי מספק מגוון רחב יותר של שירותים לעומת השירותים שניתנים על ידי אמבולנסים של מד"א. בין היתר ניתן להשתמש באמבולנס פרטי כדי לתאם הסעות לבעלי מוגבלויות, נכים, קשישים, חולים סיעודיים ועוד.

ג. מחיר – שימוש בשירותי אמבולנס פרטי מאפשר ללקוח לדעת מראש מה הסכום שיצטרך לשלם ולהימנע מהוצאות בלתי צפויות. לעומת זאת, במקרים בהם יש ספק האם הפינוי יסתיים באשפוז או לא עלולות להיגרם הוצאות של אלפי שקלים על הזמנת אמבולנס של מד"א.

כיצד מסייעת התחרות לציבור הרחב?

התחרות בין חברות פרטיות שמפעילות שירותי אמבולנס לבין מגן דוד אדום פועלת לטובת הציבור הרחב. ראשית, כיום יש מעל 40 חברות פרטיות שמציעות את השירות והתוצאה הישירה היא ירידה משמעותית במחירים. החברות מפעילות עשרות אמבולנסים ברחבי הארץ, הן נדרשות לעמוד בסטנדרטים מחמירים של בקרת איכות כדי לקבל רישיון והן מצוידות בכל האבזור הנדרש על ידי משרד הבריאות.

שנית, אמבולנס פרטי מציע היום מחירים נמוכים בהרבה מהמחירים הרשמיים של מד"א. הבדלי המחירים אמנם לא קיימים בכל חלקי הארץ, אך הם מעודדים את הצרכנים לדרוש הטבות נוספות. התחרות מסייעת בהקשר הזה ליצירת טווח מחירים נוח ונגיש.

 

כתיבת תגובה