מיזם הסופר-פארם נכשל קניית ויאגרה דרך האינטרנט לא המריא

הרשת יוצאת במיזם עם חברת פייזר שיאפשר לרכוש ויאגרה בדיסקרטיות באינטרנט ב-9% הנחה. המטרה: להילחם ברכישת התרופות מזויפות, שנפוצה בישראל בעיקר באתרי אינטרנט וברכישה טלפונית, ועלולה להיות קטלנית. סופר-פארם יוצאת במיזם משותף עם חברת התרופות פייזר: רכישת תרופת ויאגרה דרך אתר הבית של סופר-פארם וקבלת התרופה באמצעות משלוח חינם לבית הלקוח או לכל מקום אחר שיבקש. התרופה תסופק לבעלי מרשם תקף בלבד, אשר ייהנו מ-9% הנחה. כך, למשל, עלות חפיסה של 4 כדורים במינון של 25 מ"ג תעלה 209 שקלים במקום 230 שקלים.

 

מטרת שיתוף הפעולה היא להילחם בתופעת רכישת תרופות ויאגרה מזויפות, שנפוצה מאוד בישראל בעיקר באתרי האינטרנט וברכישה טלפונית. ישראל מדורגת כיום שמינית בין עשר המדינות עם שיעורי זיופי התרופות הגבוהים ביותר, ועל פי הערכות 1 מכל 100 ישראלים רוכש תרופה מזויפת בידיעה או שלא בידיעה. כמו כן, רכישת התרופה באתר האינטרנט מסייעת לשמור על דיסקרטיות וכן מסייעת להתגבר על אי הנעימות הכרוכה לעתים במסירת מרשם לתרופה לטיפול באין אונות.

 

באתר הבית של סופר-פארם שולבה הלשונית לרכישת “Pfizer” המאפשרת ללקוח להזמין את התרופה באמצעות הזנת פרטים אישיים ופרטי כרטיס אשראי, העלאת המרשם הסרוק ובחירת מינון התרופה וכמות הטבליות. את המרשם ניתן גם לשלוח בפקס. בסיום תהליך הזנת הפרטים יופיע הסכום לתשלום לפני ההנחה. התרופה שהוזמנה תגיע ישירות ללקוח, ארוזה באופן דיסקרטי, באמצעות שליח.

 

ניצן לביא, משנה למנכ"ל סופר-פארם, אמר: "השירות החדש, מאפשר ללקוח את הביטחון המלא כי הוא יכול לרכוש את התרופה באינטרנט בדיסקרטיות ולקבל את התרופה המקורית".

 

ההערכות הן ששוק התרופות החוקיות לטיפול באין אונות בישראל מגלגל כ-40 מיליון שקל בשנה וכולל שלוש תרופות: ויאגרה, אשר תופסת כ-43% מנתח המכירות, סיאליס 37% ולויטרה עם כ-10%. על פי הערכות סופר-פארם נמכרות בישראל כ-800,000 טבליות תרופות לטיפול ב אין אונות בשנה.

 

על פי סקר שנערך עבור פייזר, יצרנית ויאגרה, באמצעות מכון "מותגים", רק 12% מהגברים ו- 7% מהנשים מודעים לעובדה, כי מרבית התרופות לטיפול בהפרעות זקפה הנמכרות באינטרנט הן מזויפות. במדינות מתפתחות מגיעות התרופות המזויפות לכ-10% מהאוכלוסייה. כ-33% מהתרופות המזויפות שנתפסות אינן מכילות חומרים פעילים כלל. 52% מהתרופות הינן בעלות מינון לא נכון של מרכיבים ו-20% מהתרופות המזויפות הכילו חומרים שאינם אמורים להיכלל בהם לרבות רעל עכברים וחומצת בור (Boric acid) הגורמת לכשל בכליות.

 

עופרה פיינמסר, מנכ"ל פייזר ישראל, אמרה: "ערוצי ההפצה הפופולאריים של תרופות מזויפות כוללים אינטרנט, פרסום בעיתונות, תרופות ביבוא אישי, ושווקים. 62% מתרופות המרשם הנרכשות דרך האינטרנט הן מזויפות. ארגון הבריאות העולמי מנבא כי המכירות של תרופות מזויפות יגיעו השנה לכ-75 מיליארד דולר. התרופות המובילות ברשימת התרופות המזויפות הינן תרופות נגד מלריה ושחפת, אנטיביוטיקה, תרופות מדכאות תאבון, נוגדי קרישה וחיסונים וכמובן תרופות לטיפול בהפרעות זקפה כדוגמת ויאגרה".

כתיבת תגובה