טיפול בהפרעות קשב וריכוז אצל ילדים

ילדים רבים סובלים מהפרעות קשב וריכוז, שנוצרות כתוצאה מהתפתחות פתולוגית של מערכת העצבים המרכזית. אין ספק שחשוב לטפל בבעיה הזו, משום שהפרעות מהסוג הזה עלולות ליצור חיים קשים מאוד עבור הילדים.

ניתן לקבל טיפול בהפרעות קשב וריכוז באיזור המרכז ובאזורים אחרים גם כן, אך רק לאחר אבחון מקצועי. הטיפול האלה חשובים כדי לאפשר לילדים לנהל חיים פשוטים יותר, וההשפעה של הטיפול באה לידי ביטוי, בין היתר, בתקשורת שהם מנהלים עם אנשים סביבם. כשהם מרוכזים, הם יכולים לנהל תקשורת שוטפת וברורה יותר.

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים לעתים פוסחות על פני ההורים שלהם, שחושבים שחוסר הריכוז והקשב של הילדים שלהם הם תוצאה של חוסר שינה. במצב כזה, הורים רבים מנסים לעזור לילדים על ידי מפגשים עם יועצת שינה לתינוקות או באזור אחר, בתקווה שהטיפולים יובילו לשינה בריאה יותר של הילדים, וכך רמת הקשב והריכוז שלהם תהיה גבוהה יותר.

אין ספק כי הפרעות קשב וריכוז שאינן פתולוגיות עשויות להיגרם מחוסר שינה. כולנו יכולים להעיד שבמצב של עייפות, בגלל מחסור בשינה, אנחנו פחות מרוכזים ופחות קשובים לסביבה. אך כשמדובר בהפרעה פתולוגית, יש צורך לתת לילדים את הטיפול המתאים, שכאמור יינתן רק לאחר אבחון.

בכל מקרה שבו מבחינים בחוסר קשב וריכוז של הילדים, ובפרט כשהוא חוזר על עצמו, כדאי לקחת את הילדים לאבחון. במידת הצורך, אפשר יהיה לטפל בבעיה.

הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים הם משהו שילווה אותם לאורך כל החיים, וגם בגיל מבוגר יותר הם יהיו בעלי הפרעות אלה. עם זאת, חשוב לתת את הטיפול הנכון בשלב מוקדם ככל האפשר, כדי שההשפעה של ההפרעות וההפחתה באיכות החיים שהן יוצרות תהיינה מינימליות.

חשוב לזכור את ההשפעה שיש להפרעות קשב וריכוז על החיים של הילדים, והיא באה לידי ביטוי לא רק בטווח הקצר, אלא גם בטווח הארוך. לדוגמא, הקושי שלהם להתרכז בשיעורים תוביל לאי מימוש הפוטנציאל שלהם במסגרת הלימודים, ומשם גם לאפשרות שלא יוכלו לגשת ללימודים גבוהים יותר בכדי לרכוש תואר ראשון. אם מטפלים בהפרעות בשלב מוקדם, ניתן למנוע את הפגיעה באיכות החיים, הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך.