גיזום עצים אומנותי

גיזום עצים אומנותי

גיזום יכול להיות אמנות, ממש כמו פיסול

הימצאותם של עצים הגזומים בצורה מוקפדת יכול לשפר את המראה של כל רחוב, גינה או מרפסת. הגיזום האומנותי יכול להעניק לכל עץ מראה ייחודי ומרשים מאוד. הגיזום יכול לנוע החל מהענקת מראה מוקפד עם צורה קלאסית עבור העץ ועד ליצירת מראה עם צורות מיוחדות, כמו מרובעים, עיגולים ועוד. עצי בונסאי, שהם עצים מיניאטוריים, גם הם נחשבים כעצים שעברו גיזום אומנותי, דבר המעיד על כך שמדובר באמנות עתיקה מאוד. הגיזום האומנותי הוא ממש סוג של פיסול, ואם הוא נעשה בצורה נכונה הוא יכול להעניק מראה יפהפה לכל פינה ירוקה.

 למה צריך לשים לב כאשר בוחרים חברה שתבצע גיזום אומנותי?

יש כמה דברים שחשוב שחברת גיזום תקפיד עליהם בעת ביצוע גיזום עצים אומנותי:

  • התחשבות בסוג העץ – יש עצים שלא מקבלים בצורה טובה את הגיזום האומנותי, הן אם מדובר בנשירה של עלים לאחר הגיזום והן אם מדובר בצמיחה מהירה ופרועה שהורסת את צורת הגיזום. חברת הגיזום צריכה להכיר את סוגי העצים המתאימים לגיזום אומנותי ולהסכים לעבוד רק עם עצים מתאימים.
  • יצירת צורות מדויקות – כל אי דיוק או אי סימטריה בעת הגיזום האומנותי עלול להרוס את המראה שאנו רוצים לקבל. החברה צריכה לעבוד בצורה מדויקת וסבלנית. מומלץ לראות תיק עבודות של החברה ולוודא שהיא ביצעה עבודות איכותיות בעבר, כך תוכלו להיות בטוחים יותר שתקבלו גם אתם עבודת גיזום איכותית.
  • התחייבות לזמנים – עצים הם בסופו של דבר רקמה חיה ולכן הם מתפתחים וגדלים. גדילה של העץ תפגע במראה של הגיזום האומנותי שנעשה לו ולכן חברת הגיזום מוכרחה להתחייב לשוב ולטפל בגיזום באופן סדיר. מומלץ שהגיזום ייעשה אחת לשבועיים עד חודש.

אל תנסו לבצע את הגיזום בעצמכם

אם אתם מעוניינים בגיזום עצים אומנותי בביתכם או בסביבתכם, עדיף שלא תבצעו זאת לבד אם אין לכם ידע מקצועי בתחום. הגיזום האמנותי מצריך ידע רחב בבוטניקה ובגינון ושימוש באביזרי גינון שאין לכל אחד בבית. בחירה בחברה מקצועית תעשה את העבודה ותאפשר לכם להשיג עצים מרשימים, ייחודיים ויפים.

כתיבת תגובה