הוצאה לפועל – המדריך המיוחד

מי שנכנס לחובות ונתבע באמצעות ההוצאה לפועל, כדאי כי ימצא את הוצאה לפועל- המדריך המיוחד. כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין, למרות שזה כרוך בתשלום. חשוב כי עורך הדין יעשה ככל שביכולתו, לסגור חובות מול הנושים, היות והוא מכיר היטב את כל כללי המשא ומתן, הן מול ההוצאה לפועל והן מול הנושים. ניתן להתמודד מול חובות באמצעות פריסה לתשלומים נוחים. חוק ההוצאה לפועל, מכיר באפשרות ועל פי סעיף 69{א'} לחוק, הזמנים שנקבעו לפירעון חובות הם עד 4 שנים. אם חוב שהגיע למשל ל-100,000 ₪, ניתן יהיה לפרוס למשך ארבע שנים. פריסת החוב, תושפע ישירות ממסקנות חקירת היכולת שתיערך בלשכת ההוצאה לפועל. יש לציין, כי יוטלו סנקציות, בפני מי שאינו יגיע לחקירה, כגון צווי הבא ואפילו צו מעצר.

מהו מוגבל באמצעים?

חייב, אשר לא עומד בזמני התשלומים, רשאי להיות מוכרז לתקופת זמן ממושכת יותר לפריסת חובותיו. הכוונה היא לאיחוד תיקים, לאחר שהוכרז כמוגבל באמצעים, כגון חשבון מוגבל בבנקים, צו עיכוב יציאה מהארץ עד לסיום תשלום חובותיו, הגבלה מוחלטת לשימוש בכרטיס אשראי ועוד. יש לציין כי על החייב יש לדאת פרטים כגון הוצאה לפועל – המדריך המיוחד. מי שמוגבל ומעוניין בכל זאת באיחוד תיקים, עד לתום התשלומים, הוא לא יוכל להשתמש בחשבון הבנק ויהיה מוגבל עד סיום התשלומים מה שיכול לקחת הרבה שנים. בהליך של איחוד תיקים, יש דמיון רב להליך פשיטת רגל ואת זה, חייב צריך לקחת בחשבון.

במה תלויה החלטת איחוד התיקים בלשכת ההוצאה לפועל?

יש לציין, כי ההכרעה לגבי איחוד התיקים, תהיה מושפעת באופן ישיר מהתנהגותו של החייב, כגון ניסיון להסתרת נכסים וחובות, לא יאפשרו לו לבצע את איחוד התיקים. חובות מנהליים וחוב במזונות, אינם מאפשרים איחוד תיקים את כל המידע הזה ניתן למצוא בלשכת הוצאה לפועל – המדריך המיוחד, חשוב לעיין היטב במדריך ואם לא הבנתם פרטים מסוימים במדריך, יש להיעזר בשירותיו של עורך דין, המתמחה עם הוצאה לפועל וחובות. ברשת, ניתן להיכנס לאתר ההוצאה לפועל, המעניק מידע מקיף גם לחייבים וגם לזוכים, אשר מרגישים חסרי אונים בהעדר גבייה ובירוקרטיה מסובכת שיצטרכו לעמוד בפניה. גם חייבים אשר מעוניינים להתגונן מפני גבייה שהיא אגרסיבית, ריביות גבוהות וכדומה, עשויים לקבל מידע מקיף לפני שיחליטו להיוועץ עם עורך דין מתמחה עם חובות בהוצל"פ.

רוצים לדעת כיצד להגיע להליך מהיר של מחיקת חובות בזמן קצר? האתר המרכז למחיקת חובות הוא בדיוק המקום בשבילכם!

כתיבת תגובה