מטבחים בעיצוב מודרני – המדריך לרוכש

רכישת מטבחים היא פרויקט חשוב שלא מומלץ להקל בו ראש ולהתייחס אליו בקלות דעת. למטבח השפעה עצומה על עיצוב הבית. אריחי השיש, ארונות העץ, וחיפויי הזכוכית או האבן הם ללא ספק נותני-טון מאד בולטים בבית, ובחירתם בדרך לא נכונה עלולה לגרום לביתכם לאבד את זהותו העיצובית, או חמור מכך, להביא אתכם לרכוש מטבח המורכב מחומרי ייצור לא עמידים, שלא ישרדו לאורך זמן. לכן, לפני שפונים לאתר של סידר מטבחים ודלתות, מעיינים במדריך לרוכש.

יש להתאים את המטבח לבית אך ורק על פי נוסחת העיצוב הקיימת בו

לא כל הבתים נראים אותו דבר: יש בתים בעלי עיצוב כפרי ויש בתים אורבניים. יש בתים בעלי עיצוב עתיק, ויש בתים מודרניים. לכן חובה לבדוק היטב מה יש בדיוק בבית, כיצד נראה הסלון, וכיצד נראית פינת האוכל, ואם ישנם חדרי מגורים הסמוכים למטבח יש לבדוק ולבחון גם אותם. מה בודקים? צבעים דומיננטיים במרחב, צורות שולטות בנוף של אותם חדרים, והשפעת אור השמש על החדרים. על פי רוב בבית קטן יש צל באופן ניכר, על חשבון השפעה מועטה של אור השמש, ובבית גדול אור השמש משפיע יותר. על פי נתונים אלו יש לבחור את בהירות גווני רכיבי המטבח השונים.

יש לבחור בצבעי מטבח זהים לאלו שיש לכם בחדרים הסמוכים לו

חשוב לציין כי מטבח מודרני יכול להיות משולב גם בבתים אורבניים וגם בכפריים. הבית היחיד בו השילוב מעט בעייתי הוא בית עתיק, שכן עיצוב עתיק סותר את המודרנה לרוב, אם כי לא בהכרח. הצבעים הזהים לחדרים השכנים, הם הנוסחה הבטוחה ביותר לשילוב נאות של המטבח בבית, אולם אם הבית בנוי מ- 2 גווי צבעים שולטים, ניתן להמשיך בקו זה גם במטבח. לדוגמה, בבית המעוצב בסגנון פרובנס, ניתן לעצב מטבח שצבעיו הם חום, לבן, כאשר אחד מהם הוא צבע עיקרי והשני משמש כצבע הפרזול והמשקופים או המסגרות השונות של הדלתות והארונות.

יש לבחור במטבח המתיישב עם המרחב הצורני של הבית

אם הבית הוא בית המתבסס על הגיאומטריה העגולה, החל מרמת המשקופים ועד לרמת פרופילי החלון, כך צריך להיראות גם המטבח שלכם. אם הבית דווקא נהנה ממשקופים או פרופילי חלון מרובעים, גם ארונות ודלתות המטבח צריכים להיות מעוצבים ברוח דומה. בשונה מאלמנט הצבע, באלמנט הצורה אין הרבה מקום למשחק, ושינוי הצורה בין חדר אחד בבית למשנהו בדרך כלל יפגע קשות בעיצוב הבית ויגרום לו לאבד את זהותו. על פי רוב, עיצוב עגול מזוהה עם העיצוב הכפרי, ועיצוב מרובע מזוהה עם זה האורבני.

כתיבת תגובה